نمایشگاه مطبوعات ایران به بیست و دومین ایستگاه خود رسید

ضیافت 900 رسانه در قالب 620 غرفه و در دوطبقه مصلای امام خمینی(ره) در حالی  از روز جمعه 14 آبان آغاز می‌شود که افتتاح رسمی آن در روز شنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مصلای تهران خواهد بود.

همچنین در آستانه برگزاری نمایشگاه مطبوعات، پوسترهای نمایشگاه شامل یک پوستر اصلی به همراه چهار پوستر دیگر است که در طراحی این چهار پوستر همانند سال گذشته بر محوریت خانواده تاکید شده است را می‌توانید بر بیلبوردهایی در سطح شهر و همچنین پل‌های عابر مشاهده کنید.

 

 

 

6 استارت آپ حوزه کسب و کار و 9 نشست تخصصی در این چند روز برگزاری در نظر گرفته شده است و همانند دوره‌های پیشین، به گونه‌ای برگزار می‌شود که بتواند نیاز مخاطب را تا اندازه زیادی رفع کند.

*جزئیات برگزاری شش استارت‌آپ در نمایشگاه مطبوعات

بر این اساس «آشنایی با مفهوم توسعه کسب و کار» و «سرفصل‌های توسعه با ابزار علوم دیگر»، «استارت‌آپ چیست؟»، «توسعه کسب و کار فناوری اطلاعات»، «معرفی متد Lean startup»، «توسعه کسب و کار با نگاه توسعه سازمانی و اقتصاد سازمانی»، «آشنایی با بوم مدل کسب و کار» عناوین این نشست‌هاست که با حضور اساتید مختلف در کارگاه یک برگزار خواهد شد.

جزییات این نشست‌ها به شرح زیر است:

نشست اول با حضور سید محمد امامی‌نژاد، یکشنبه 16 آبان‌ ماه 95 ساعت 17:15 الی 18:45 در نمایشگاه مطبوعات برگزار خواهد شد.

نشست دوم با حضور سینا شفیع‌زاده دوشنبه 17 آبان‌ ماه ساعت 15:45 الی 17 برگزار می‌شود.

نشست سوم با حضور سید محمد امامی‌نژاد سه‌شنبه 18 آبان‌ ماه از ساعت 17:15 الی 18:45 برگزار می‌شود.

نشست چهارم نیز با حضور سینا شفیع‌زاده چهارشنبه 19 آبان‌ ماه از ساعت 15:45 الی 17 برگزار می‌شود.

نشست پنجم با حضور سیدمحمد امامی‌نژاد پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه ساعت 17:15 الی 18:45 برگزار می‌شود.

و نشست ششم با حضور سینا شفیع‌زاده جمعه 21 آبان‌ ماه ساعت 15:45 الی 17 برگزار خواهد شد.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات میزبان برگزاری 6 کارگاه‌ آموزشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها خواهد بود.

 

*رونمایی از کتاب زنده‌یاد معتمدنژاد در نمایشگاه مطبوعات

مراسم رونمایی از کتاب دکتر معتمدنژاد پنجشنبه، 20 آبان ماه ساعت 14 تا 15 در تالار یک مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 همچنین قرار است شش وزیر، سه معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت در نمایشگاه مطبوعات امسال نشست خبری داشته باشند.

 

*جزییات برگزاری ۹ نشست تخصصی در نمایشگاه مطبوعات

امسال دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها 9 نشست تخصصی را با عناوین «نقش مطبوعات در صیانت از محیط زیست»، «رسانه‌های محلی، چالش‌ها و فرصت‌ها»، «مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی؛فرصت یا تهدید»، «موانع پیش‌روی رسانه‌های خصوصی»، «کتاب‌های حوزه روزنامه‌نگاری»، «سازمان نظام رسانه‌ای و قانون مطبوعات»، «شیوه‌های ارائه و دریافت یارانه مطبوعاتی»، «شیوه‌های بنگاه‌آفرینی» و همچنین «رونمایی از کتاب زنده‌یاد دکتر کاظم معتمدنژاد» را با حضور اساتید و پیشکسوتان عرصه رسانه برگزار می‌کند.

نشست «نقش مطبوعات در صیانت از محیط زیست» با حضور معصومه ابتکار و صادق خرازی به عنوان مهمانان ویژه و همچنین محمدرضا تابش،‌ اسدالله افلاکی، هادی کیادلیری، ناصر مقدسی و میرمهرداد میرسنجری یکشنبه (16 آبان ماه) از ساعت 15:15 تا 16:45 در تالار شماره یک مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. همچنین در همان روز نشست تخصصی «رسانه‌های محلی، چالش‌ها و فرصت‌ها» با حضور مصطفی کواکبیان، نوری اعلاء و داریوش شهامی‌فر از ساعت 15:45 تا 17 در تالار شماره ۳ مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی؛ فرصت یا تهدید» با حضور حسن نمکدوست و یونس شکرخواه دوشنبه (17 آبان ماه) از ساعت 15:15 تا 16:45 در تالار شماره یک مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

سه شنبه (18 آبان ماه) نیز  نشست تخصصی «موانع پیش‌روی رسانه‌های خصوصی» با حضور الیاس حضرتی، یوسفی و مرتضوی از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در تالار شماره یک مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

همچنین نشست تخصصی «کتاب‌های حوزه روزنامه‌نگاری» با حضور سید فرید قاسمی که به عنوان حافظه گویای مطبوعات ایران شناخته می‌شود، مینا بصریان و احمد توکلی، چهارشنبه (19 آبان) از ساعت 15:15 تا 16:45 در تالار شماره یک مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «سازمان نظام رسانه‌ای و قانون مطبوعات» با حضور محمدعلی وکیلی، بهروز بهزادی، حسین ضیایی و انصاری پنج‌شنبه (20 آبان ماه) از ساعت 17:30 تا 19 در تالار شماره یک برگزار می‌شود. همچنین در این روز نشست تخصصی «شیوه‌های ارائه و دریافت یارانه مطبوعات» با حضور فتاح زاده، سعید تقی پور و جلال فیافی از ساعت 15:15 تا 16:45 در همان سالن برگزار می‌شود.

 

*حضور شبکه‌های رادیویی در نمایشگاه مطبوعات

همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، شبکه‌های رادیویی با حضور در این دوره از نمایشگاه، اقدام به پوشش این رویداد فرهنگی می‌کنند.

بر این اساس شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، قرآن، ورزش، تهران و سلامت با اعزام گزارشگر به محل برگزاری این نمایشگاه در این رویداد بزرگ فرهنگی سهیم خواهند بود.

*زمان‌بندی ساخت و ساز غرفه در نمایشگاه مطبوعات

در اینجا باید گفت زمان غرفه سازی برای متقاضیان غرفه های خودساز، از ساعت 9 صبح دوشنبه 10 آبان تا ساعت 20 چهارشنبه 12 آبان تعیین شد و در ساعت 21 پنجشنبه، 13 آبان درهای سالن جهت آماده‌سازی سالن برای افتتاح نمایشگاه پلمب خواهد شد.

یادآور می‌شود ارتفاع سازه های نمایشگاهی پیش ساز 2 مترو 30 سانتیمتر بوده و غرفه ‌آرایی می‌بایست تنها در فضای داخلی غرفه انجام پذیرد.

*کدام روزنامه‌ها بولتن نمایشگاه را درمی‌آورند؟

در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات روزنامه‌های «نوآوران»، «آرمان امروز»، «خبر ورزشی»، «جهان اقتصاد»، «شهروند»، «ایران» و «قدس» بولتن‌های روزانه نمایشگاه مطبوعات را منتشر می‌کنند.

نمایشگاه مطبوعات بهترین عرصه برای طرح مباحث خبری روز و تمرکز در پرداختن به آنها است و به نوعی ماراتن سالیانه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور است زیرا منابع خبر پراکنی کشور را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.

این نمایشگاه به زعم برخی از کارشناسان عرصه‌ای برای خودآزمایی خبرگزاری‌های و مطبوعات کشور از حیث سرعت در انتقال خبر، دقت در انتشار خبر و توجه به نگارش درست خبری است.

 

گفتنی است ساعت کاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از 9:30 تا 20:30 اعلام شده است؛ این در حالی است که ساعت کاری نمایشگاه نسبت به سال گذشته تغییر کرده است. سال گذشته نمایشگاه مطبوعات از ساعت ۹ تا ۲۰ برگزار می‌شد.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت، صداقت» پس از 7 روز فعالیت تا تاریخ 21 آبان ماه میزبان مردم هستند.