به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی خانه سینما، طی حکمی از سوی مدیر عامل خانه سینما، کامران ملکی به عنوان مدیر امور اصناف خانه سینمای ایران منصوب شد.

در این حکم با اشاره به تجارب ارزشمند و توانایی‌های وی، وظایفی چون ایجاد تعامل و هماهنگی بین انجمن‌ها و کانون‌های عضو جامعه اصناف سینمای ایران، برنامه‌ریزی و اجرای کارگاه‌های آموزشی به منظور توسعه دانش و مهارت حرفه‌ای اعضا، ‌ به‌هنگام‌سازی بانک اطلاعاتی و توسعه نظام جامع اطلاعاتی اصناف، پیگیری ایجاد تسهیلات رفاهی اعضا با همکاری مدیریت‌های تامین و توسعه منابع مالی و اداری و … در نظر گرفته شده است.

ملکی در دوره‌های هفتم، دهم و یازدهم عضو و دبیر هیئت مدیره خانه سینما بوده و در سابقه فعالیت‌های اجرایی خود، عضویت در هیئت امنای بانک فیلمنامه و آثار سینمایی، ‌هیئت داوری و شورای عالی داوری خانه سینما، مدیریت روابط عمومی معاونت سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی، موزه سینما، ‌خانه سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و کودک و نوجوان، ‌جشن بزرگ سینمای ایران و عضویت در شورای سیاستگذاری و برگزاری و هیئت‌های انتخاب و داوری بیش از ۳۰ جشنواره سینمایی را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.
وی هم‌اکنون عضو شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان و از اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران است.

پیش از این مدیرعامل خانه سینما، مازیار میری را به عنوان مدیر تامین و توسعه منابع مالی خانه سینما و هوشنگ صمغآبادی را به سمت مدیر امور اداری خانه سینما منصوب کرده بود. مینا جهانگیری نیز به عنوان مدیر روابط عمومی و دبیر تحریریه سایت خانه سینما در کادر اجرایی جامعه اصناف سینمای ایران حضور دارند.