به گزارش فارس به نقل از بوک سلر، هئیت داوران این دوره از جایزه کتاب گلکسی فهرستی از نامزدهای شایسته دریافت این جایزه نقدی را در بخشهای برترین نویسنده، برترین اثر در ادبیات عامه، رمانهای جنایی و ترسناک، کتابهای غیرادبی، نویسندگان جوان، کتابهای آشپزی، شرح حال نویسی، برترین نویسنده خارجی، کتاب کودک و نوجوان و برترین کتاب صوتی به مخاطبان این جایزه اعلام کرد.

در هر یک از فهرست های اعلام شده از ۶ نویسنده و ۶ اثر به عنوان نامزدهای شایسته دریافت جایزه گلکسی نام برده شده است و به زودی نفرات برگزیده در هر گروه از سوی هئیت داوران در آخرین مرحله داوری شناسایی و معرفی می شوند.

در فهرست برترین نویسنده سال انگلیس امسال از نویسندگانی چون «ژولیان بارنر» به خاطر «احساس خاتمه دادن»، «کارول بریچ» به خاطر «دامگاه»، «آن دافی» به خاطر «زنبورها»، «آنتونی هووریش» به خاطر ارائه کتاب «مجلس ابریشم» و از «آلن هولینگ هارت» به خاطر ارائه کتاب «کودک غریب» یاد شده است.

علاوه بر این در بخش کتاب‌های داستانی امسال از ۶ اثر یاد شده است که از میان آنها می‌توان به «کمی بزرگ»، «دختران در قانون»، «گلیسپی»، «آخرین بانوی من»، «با فوت خاموش کرد» و «رادلی» اشاره کرد. این آثار به ترتیب به قلم «دان فرنچ»، «جوآنا تروپه»، «جین هریس»، «دیزی گودون»، «تری پرچیت» و «مگ هیگ» به رشته تحریر در آمده است.

هئیت داوران این جایزه امسال در بخش رمان های جنایی و ترسناک از رمان‌های «قبل از خواب رفتن» نوشته «اس جی واتسون»، «شاخص ترس» به قلم «روبرت هریس»، «قلب سنگی» نوشته «سی جی سانسوم»، «خانواده» به قلم «مارتینا کول»، «مرگ غیرممکن» نوشته «ایان رانکین» و «کلاهبرای» به قلم «وال درمید» اشاره کرد.

کتاب‌های «زندگی نامه چارلز دیکنز»، «نبوغ من در زیر زمین»، «گفتنی‌های جالب از کریستوفر»، «زندگی» و «گرد و غبار سرخ» نیز از جمله آثاری است که در بخش شرح حال نویسی جایزه کتاب گلکسی به عنوان نامزدهای شایسته دریافت این جایزه انتخاب و معرفی شده است. این آثار به ترتیب به قلم نویسندگانی همچون «کلر توملین»، «الکساندر مسترز»، «کریستوفر هیتچز»، «کتی ریچاردز» و «جیک کی» به رشته تحریر در آمده است.

در بخش کودک و نوجوان این جایزه نیز هئیت داوران این دوره از جایزه کتاب گلکسی از نویسندگانی چون «پاتریک نسم، «لائورن سی. تی جان»، «آنابل پیچر»، «اوا ایبسون»، «اولیور جفرز» و «الکس شفر» نام برده است. این نویسندگان به ترتیب کتاب‌های «هیولا مرا صدا می‌زند»، «مرد مرده»، «زندگی خواهر من»، «یک سگ و یک پسر»، «استاک» و «بزرگراه و موش» را به رشته تحریر در آورده‌اند.

این هئیت همچنین در بخش‌های کتاب‌های غیرادبی، کتاب‌های صوتی نیز نامزدهای خود را به مخاطبانش معرفی کرده است.
به گفته رئیس هئیت داوران این جایزه برندگان بخشهای مختلف جایزه گلکسی روز چهارم نوامبر سال جاری طی مراسمی رسمی که در لندن برگزار میشود به مخاطبان این جایزه معرفی میشوند.