نمایش مشترک ایران با هنرمندان آلمان و ایتالیا

در بخش بین‌الملل این رویداد هنری که در شهر همدان برگزار خواهد شد دو تولید نمایشی مشترک، کاری از هنرمندان شناخته‌شده تئاتر کودک و نوجوان ایران با همکاری هنرمندان مطرح آلمانی و ایتالیا اجرا می‌شود.

نمایش «1+1» محصول مشترک ایران و ایتالیا نوشته و کار امید نیاز و گوگیلموپاپا درباره رابطه دو انسان از سرزمینهای مختلف  است که سعی دارند باهم رابطه برقرار کنند.

این نمایش تاکنون در چند کشور مختلف چون ایتالیا و آلمان و ایران اجرا شده و در بخش بین‌الملل بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «مرز» محصول مشترک ایران ، آلمان و کمپانی تئاتر نیونر پلاتس و گروه تئاتر زندگی نوشته و کار بریتا شرام و جعفر مهیاری که به این بخش راه یافته است نمایشی درباره صلح و دوستی است.

این نمایش با حضور سعید ابک، آناهیتا صفی‌خانی، محمد رحمانی و کریستینا فوستر به‌عنوان بازیگر اجرا خواهد شد. نمایش مرز در تابستان گذشته در ایران و آلمان اجرا شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. همچنین بعد از اجرای نمایش مرز در بخش بین‌الملل بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان این نمایش در کشور فرانسه اجرا می‌رود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی 21 تا 27 آذرماه و با حضور هنرمندان و گروه‌های منتخب ایرانی و خارجی در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.