فراخوان دومین سوگواره عبرات با محور پیاده‌روی اربعین

سوگواره عبرات در دومین سال برگزاری در 10 بخش، شعر، نثر ادبی، نماهنگ، نقاشی، تصویر سازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، تولیدات رادیویی، مقاله‌های علمی، عکس و نگارگری اعلام فراخوان کرد.

کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرده که این سوگواره با هدف تخصصی‌تر برگزار شدن هر بخش ضمن اعلام یک فراخوان عمومی، برای هر 10 بخش فراخوان‌های مجزا نیز اعلام کرده‌اند و بر اساس زمان مورد نیاز برای تولید آثار، مهلت ارسال در هر بخش متفاوت اعلام شده است اما در مجموع تا یک ماه پس از پایان مراسم اربعین علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

یک هفته پس از پایان مهلت ارسال آثار نیز داوری‌ها انجام و برگزیدگان اعلام خواهندشد.

نکته جالب توجه در برگزاری دومین سوگواره عبرات اعلام فراخوان در بخش کاریکاتور است و این برای اولین بار است که فراخوان دریافت آثار به سبک کاریکاتوری با محور پیاده‌روی اربعین منتشر می‌شود.

بنا بر این گزارش،‌ مقاله‌ها و آثار برگزیده در مجلات مختلف منتشر و عکس‌های برتر در 5 نقطه تهران به نمایش عمومی گذاشته می‌شود. همچنین مقرر شده است که بهترین عکس اربعین از دیدگاه مردم انتخاب شود. سال گذشته حدود هزار و 200 اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده بود.