حق خواهی عباس غزالی از سینما

عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون درباره تفاوت و شباهت کار در سینما و تلویزیون گفت: این یک مسئله سلیقه‌ای است؛ من از تلویزیون به این عرصه وارد شدم و برای مخاطبان تلویزیون ارزش قائلم و موافق هنرمندانی که می‌گویند نباید برای تلویزیون انرژی زیادی گذاشت و سینما حساسیت بیشتری دارد، نیستم. به نظرم سینما و تلویزیون یک نقطه اشتراک بسیار مهم با هم دارند و آن هم مخاطب است. هنرمندان در تلویزیون، سینما یا تئاتر باید امضای خودشان را به زیبایی هرچه تمام تر ثبت کنند؛ چون مخاطب امتیاز اصلی را می دهد. من خودم اینطور یاد گرفته ام که هرجا که هستم تمام انرژی را بگذارم و با مخاطب ارتباط خوبی بگیرم.  بعد از این سالها هنوز هم اگر پیشنهاد خوبی از تلویزیون داشته باشم، با کمال میل می پذیرم؛ اما دوست دارم در عرصه سینما فعالیتم بیشتر باشد. بااینکه سه سال است وارد عرصه سینما شده ام، می خواهم همانطور که حقم را از تلویزیون گرفته ام؛ در سینما هم ثبات بیشتری داشته باشم و حقم را از سینما هم بگیرم.
وی در خصوص ملاک انتخاب نقش هایش در فیلم سینمایی و سریال گفت: اصولا برای انتخاب‌هایم یک افق تعیین کرده‌ام که با وسواس خیلی زیاد به کارها و پیشنهادات نگاه می‌کنم. هدفم این است، هرجا هستم چه کمرنگ و چه پررنگ، قدم‌های آبرومندانه‌ای بردارم.
 بازیگر سریال «مادرانه» ادامه داد: من اصولا برای بازی در یک فیلم نقشی را انتخاب می‌کنم که جذاب باشد و فیلمنامه تاثیرگذاری داشته باشد. با کارهای قبلی من متفاوت باشد و اگر نیست طراحی روی آن انجام بدهم که یک کاراکتر جدیدی خلق شود.
 غزالی بیان کرد: سه عامل اولویت اصلی انتخاب نقش که برای من دارای اهمیت یکسانی است، عبارت است از: نقش، فیلمنامه یا سوژه ،کارگردان. کارگردانی که صاحب سبک باشد و امضای خودش را داشته باشد و اینکه بداند میخواهد چه کاری را انجام بدهد؛ حالا چه پیشکسوت باشد چه فیلم اولی. تا به الان با دقت این کار را کرده ام و حاصل همه این وسواس ها یک هدف اصلی است؛ مخاطب. همه ما هنرمندان در هرجا که هستیم، برای مخاطبان کار می‌کنیم و در نهایت من به یک جمع بندی از اولویت ها میرسم که آیا این کار مورد پسند مخاطب است یا نه؟
 وی درباره روند ایفای نقش هایش اظهار داشت: اصولا بازیگری من دو بخش است؛ بخش اول، قبل از چهره شدنم و بخش دوم، بعداز مشهور شدنم. در بخش اول بازیگر با هرچیزی کلنجار می رود تا خودش را اثبات کند. من در این مرحله از زندگی تا دلتان بخواهد نقش هایی را بازی کردم که لذت خاصی برایم نداشته است؛ اما، به خاطر اینکه خودم را اثبات کنم و در این عرصه باشم، آن نقش ها را بازی کرده ام. اما بعد از چهره شدنم به یک ثباتی رسیدم و کارها را با یک آرامش خیال انتخاب کرده ام. تا به آن موقع من انتخاب می شدم ولی از آن موقع به بعد من انتخاب می‌کردم. تا به الان و در این مرحله که خودم انتخاب گر بودم، هرکاری که انجام دادم دوستش داشتم و با افتخار پای آن می ایستم. اما، اصولا درست یا غلط بودن نقشها را باید از تماشاگر پرسید.
 بازیگر «اعترافات ذهن خطرناک من» درباره نقشی که دوست دارد اما تا به حال بازی نکرده، افزود: به تعداد آدم‌هایی که روی کره زمین هستند، نقش برای ایفا کردن وجود دارد. خیلی از کاراکترها هستند که بازی نکرده‌ام؛ به عنوان نمونه نقش جذاب «حاج کاظم» در فیلم «آژانس شیشه ای» که پرویز پرستویی آن را به بهترین شکل با شرایط ایده آل بازی کرد و تا ابد به نام او ثبت شد، یکی از کاراکترهای مورد علاقه من است. دوست داشتم کاراکترهای جذاب و در این سبک را بازی کنم و امید دارم که در یک فیلمنامه خوب به من چنین نقشی پیشنهاد شود.
 این بازیگر درباره بحث جایگاه خود در سینما و تلویزیون تصریح کرد: من خودم را بازیگر می دانم و محدود به صحنه خاصی نمی کنم؛ چون در همه جای دنیا بازیگر، بازیگر است و در هر مدیوم که قرار بگیرد مخاطبان خاص خودش را پیدا می‌کند. من سعی می‌کنم باورپذیر بازی کنم و اهل خط کشی کردن نیستم.
 غزالی در پایان درباره فیلم سینمایی جدید خود که روزهای پایانی فیلمبرداری آن است، گفت: نام این فیلم سینمایی «کاروک» است که نقش اصلی آن را برعهده دارم و فضایی کاملا متفاوت با سایر نقش های من است. این فیلم به کارگردانی محمدرضا فرطوسی کارگردان فیلم اولی است که من در این فیلم یک نقش خاص و پرکشش به نام یوسف را بازی می‌کنم.