آخرین خبرها از تئاتر فجر

سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره اتفاقات این جشنواره گفت: خوشحالم که آغاز فعالیت‌های اجرایی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با جشنواره مطبوعات همزمان شده است.

وی ادامه داد: از فردا ارزیابی و انتخاب آثار بخش جدید جشنواره تئاتر فجر یعنی «بخش اجراهای محیطی، تعاملی و دیگر گونه‌های اجرایی تئاتر بیرونی» آغاز می‌شود و ان‌شاءالله در هفته آینده شاهد معرفی بخشی از آثار منتخب در این بخش خواهیم بود.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: از یکشنبه بیست و سوم آبان ماه نمایشنامه‌خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی اتفاق می‌افتد. از هفته آینده، هر هفته رویدادهای مختلفی را برگزار می‌کنیم و یک خیزش به سمت بخش‌های نهایی حرکت می‌کنیم. برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش پژوهشی از دیگر فعالیت‌های پیش‌روی ماست.

اسدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای ‌از فعالیت‌های دبیرخانه نیز بررسی و ارزیابی آثار بخش مرور، نسل نو و ... است که امیدوارم طبق برنامه و تقویم مشخصی که داریم، پیش برویم و تا پایان آذرماه بتوانیم همه آثار حاضر در جشنواره را به مخاطبان معرفی کنیم. دی ماه نیز فرصت آماده‌سازی جشنواره خواهد بود و امیدوارم تا نیمه دی ماه جدول نهایی جشنواره در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

وی درباره این دوره از جشنواره تئاتر فجر و تلاش آن در جلب رضایت مخاطبان و هنرمندان عنوان کرد: با تنوع سلیقه‌ای که وجود دارد، اگر کسی چنین ادعایی داشته باشد، گزاف است ولی ما نخواستیم فقط به یک شیوه و با یک سلیقه پیش برویم حتی در انتخاب‌های بین‌المللی هم تئاترهای نوگرایانه را مدنظر داشتیم و هم اثری که مخاطب عام نیز از آن لذت ببرد.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد: هدف ما ارتقای کیفیت است. من انرژی زیادی سال گذشته در جشنواره فجر صرف کردم تا بتوانم بر اساس یک برنامه مشخص پیش بروم. اکنون هم به عنوان مدیر هنری جشنواره آرزویم این است که جشنواره‌ای پررونق، پرنشاط، غنی و جذاب باشد و به لحاظ زیبایی‌شناختی، سلیقه سخت‌پسند هنرمندان را جلب کنم