توقف آخرین پروژه اصغر فرهادی در اسپانیا

سال گذشته و طی خبری اعلام شده بود که فرهادی قصد دارد فیلمی را با بازی بازیگران مطرحی همچون "خاویر باردم" و "پنلوپه کروز" کارگردانی کند. نام اصلی این پروژه مشخص نبود اما خبر کاملاً جدی شمرده میشد و کمپانی ممنتو فیلم نیز تهیه کنندگی اثر را پذیرفته بود.
این خبر ادامه داشت و اخباری جسته و گریخته از سکونت فرهادی در شمال کشور و نوشتن فیلمنامه فیلم خارجی اش به گوش می رسید تا اینکه به یکباره داستان تغییر کرد.

"فرهادی فیلم تازه اش را در ایران می سازد"

این تیتر اخباری بود که همگان را غافلگیر نمود و چندی بعد مشخص شد که فیلم جدید فرهادی با نام "فروشنده" در راه است. این اولین باری بود که ساخت پروژه اسپانیا به تعویق افتاد و قرار شد بعد از فروشنده، پیش تولید اسپانیا آغاز شود.
"فروشنده" ساخته و اکران هم شد و پس از آن هیاهوی جشنواره ها و گرفتن اسکار دوباره فرهادی اخبار به سمت فیلم جدید این کارگردان معطوف شد.
در همین حین بود که خبر همکاری دو بازیگر اصلی فیلم جدید فرهادی در پروژه ای دیگر به گوش رسید. این دو بازیگر بر اساس خبرهای منتشر شده به زودی بازی در فیلم "بهشت گمشده" را آغاز می کنند.
دیروز هم خبری دیگر منتشر شد و از حضور پنلوپه کروز در فیلم در حال فیلمبرداری "قتل در قطار سریع السیر شرق" خبر داد.
هر دو این اخبار از مشغولیت های فراوان بازیگران اصلی فیلم فرهادی خبر می داد تا اینکه امروز خبر های ضد و نقیضی از به تعویق افتادن مجدد فیلم فرهادی به گوش رسید. خبرهایی که با توجه به فعالیت های همزمان بازیگران اصلی پروژه اصلی فرهادی دور از ذهن نبود.
آنچه بیشتر از همه ذهن مخاطبان فرهادی را درگیر نموده دلیل این تعویق دوباره است. تعویقی که از سوی رسانه های خارجی و داخلی به دلیل نزدیک شدن به فصل سرما و تمایل فرهادی برای ساخت سریالی در شبکه نمایش خانگی تعریف می شود.
فرهادی که از تلویزیون و بعد سریال سازی به سینما پا نهاده دوباره دلش برای این مدیوم تنگ شده و می خواهد به سریال سازی در شبکه نمایش خانگی برگردد. فروش خوب چندین اثر شبکه نمایش خانگی هم دلیل دیگری است تا فرهادی را نسبت به ساخت این مجموعه وسوسه کند.
هنوز اصغر فرهادی موضع خاصی نسبت به این اخبار نشان نداده و همه مخاطبان سینما منتظر هستند تا فرهادی دیدگاه خود را نسبت به اخبار منتشر شده اعلام نماید.