گلایه‌های حامی پیش از برگزاری کنسرت

«حامی» که کنسرت آذر ماه خود را تحت عنوان کنسرت «یلدای حامی» قرار است روی صحنه ببرد، درباره تاریخ برگزاری این کنسرت و برنامه‌ریزی‌هایی که برای برگزاری آن انجام شده، گفت: تاریخ 29 و 30 از قبل تعیین شده بود و می‌دانستم که شب یلداست. اما از همان زمان که تاریخ گرفتیم به این فکر کردم که چه برنامه‌ای بریزم که شب یلدایی خاص برای مردم باشد. به هر حال ما در محل اجرای برنامه نمی‌توانیم برای مردم خوراکی‌های شب یلدا پخش کنیم، اما می‌توانیم حال و هوا و احساس شب یلدا را به مردم انتقال بدهیم. همچنین من قطعه‌ای به نام شب یلدا دارم که حتماً آن شب اجرا خواهم کرد. در طراحی‌ها هم از بچه‌های گرافیستی که با آنها همکاری کرده‌ام خواهش کردم المان‌هایی که به شب یلدا مرتبط هستند را به من معرفی کنند تا بتوانم در طراحی دکور از آنها استفاده کنم. یکی از دوستان عنوان «یلدای حامی» را پیشنهاد داد و به این نتیجه رسیدیم که کنسرت آن شب تحت این عنوان برگزار کنیم که اسم زیبایی است و می‌تواند خاطره‌انگیز باشد. امیدواریم این شب با کیفیت لازم برگزار شود و احساس یلدا به مردم منتقل شود. با فضایی نشات گرفته از حال و هوای این شب و قطعاتی یلدایی کنسرت را برگزار خواهیم کرد و همه سعی ما ساختن شب ویژه‌ای در این شب برای خانواده های ایرانی است.

خواننده آلبوم «یک لحظه عاشق شو» درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود نیز توضیح داد: ما ناگزیر به اجرای قطعاتی هستیم که پرطرفدار هستند. اما در کنار آنها می‌توانم قطعات جدید یا قطعات قدیمی را انتخاب کنم که در کنسرت‌ها می‌تواند تغییر پیدا کند؛ به خاطر همین دست من بسته است و ناگزیر به اجرای این قطعات هستم. البته خودم خوشحالم که مردم این قطعات را می‌شناسند و آنها را می‌شنوند.

«حامی» درباره آثار و آلبوم جدید و زمان انتشار آن و جزئیاتش نیز گفت: اگر کسانی که با آنها در آلبوم جدیدم همکاری می کنم مثل رضا تاجبخش و امیرمیلاد نیکزاد و افرادی دیگر تنبلی نکنند، انشاالله اگر به بهمن‌ماه برسد، آلبوم را منتشر می‌کنم ولی اگر دیرتر شود انتشار آلبوم در اسفند ماه فایده‌ای ندارد. من اصرار دارم که کارم به صورت فیزیکی و سی دی منتشر شود و علیرغم ضرر و زیان مالی فراوان و اینکه تا به حال ضرر مالی زیادی را به خاطر این روند داشته‌ام و این بار هم شاید پیش بیاید، ولی بالاخره یک نفر باید پای ماجرا بایستد. البته شاید به صورت اینترنتی هم آلبوم را بفروشیم ولی به صورت فیزیکی هم منتشر خواهد شد. اگر کار به بهمن ماه نرسد این آلبوم هم مثل آلبوم‌های دیگرم اردیبهشت ماه منتشر می شود. اسم البوم قرار بود «گندم زار» باشد ولی به خاطر اینکه قطعه گندم‌زار از آلبوم حذف شد اسم آلبوم مشخص نیست. آلبومی ترکیبی از کارهای الکترونیک و آکوستیک مثل همان عاشقانه‌های حامی- تاجبخشی است به اضافه یک عامل جدید بنام امیرمیلاد نیکزاد که تخصصش الکترونیک است. امیدواریم این آلبوم هم مورد توجه مردم قرار بگیرد. آن آلبوم آکوستیک با تاجبخش وب امداد بیات و عواملی که به مردم قولش را داده بودم هنوز در برنامه‌ام هست و آن را شروع به ضبط کردیم که امیدوارم سال آینده منتشر شود.

این خواننده پاپ – کلاسیک در انتهای صحبت‌های خود نیز درباره اعضای ارکستر جدید و تیم تهیه کننده آثارش گفت: چندی پیش مصاحبه‌ای درمورد ارکستر و نوازنده‌ها از من منتشر شد که در آن موضوعاتی چون بی‌کیفیتی برخی نوازنده‌ها و اعضای ارکستر را مطرح کرده بودم که همین دلیل باعث جدایی من از آنها شد. یا با یک سری از لحاظ اخلاقی به توافق نرسیدم. یا عنوان کرده بودم که با یک سری به علت دستمزد همکاری نمی‌کنم. ولی من همچنان معتقدم که همه آنها محترم و قابل احترمند. در مصاحبه‌های قبلی من حقیقت‌ها را بازگو کردم اما خودم اعتراف می‌کنم که نباید حقیقت‌ها را در برخی اوقات گفت تا مردم از آن اطلاع داشته باشند. اعتراف می‌کنم در این یک سال و اندی که هنرمندهای مختلف را تست کردم باید به این نتیجه می‌رسیدم که تیم من کیست و کسانی که بتوانم با آنها همکاری کنم چه کسانی هستند. کسانی که هم نظم و ترتیب دارند و هم رازدار گروه هستند. چون در گروه‌های موسیقی رازدار بودن خیلی مهم است. کسانی را می‌خواستم که هم رازدار و دلسوز باشند و هم کیفیت لازم را داشته باشند. در این اجرا من به سراغ محمدرضا عقیلی برگشتم که تنظیم کننده قطعاتم است. رضا تاجبخش به عنوان سرپرست ارکستر و امیرمیلاد نیکزاد هم در کنارم هست. ترانه پوریوسف نوازنده فلوت را در کنارمان داریم و بقیه نوازنده‌ها هنوز صددرصد نشده‌اند ولی تا چند روز دیگر مشخص می‌شوند و اعلام می‌کنم. به نظرم این اجرا هم مثل اجرای پارسال اجرای خوبی باشد.

حامی درباره تهیه کننده کنسرت‌هایش گفت: درباره تیم تهیه کننده کنسرت‌های جدیدم هم باید بگویم کسانی که از نزدیک من را می‌شناسند می‌دانند به خاطر آسیب‌هایی که در قراردادهای گذشته با تهیه کننده‌ها دیده‌ام خیلی محتاط عمل می‌کنم . تا فروردین ماه سالی که در آن هستیم قراردادی نبستم. اشتباه بزرگی کردم و قرارداد بلندمدتی بستم که خسارت آن را هم پرداخت کردم. دلم نمی‌خواست با تیمی کار کنم که از برخی جریان‌های ناسالم حمایت می‌کنند و از آن تیم بیرون آمدم. بهتر است بگویم از لحاظ اخلاقی با هم کنار نیامدیم و همخوانی نداشتیم. من متوجه شدم که دیدگاه من هنری و دیدگاه آنها صرفاً تجاری است و به همین دلیل خسارتم را پرداخت کردم و بیرون آمدم. قراردادهای دیگری قرار بود بسته بشود، اما به دلیل خلف وعده‌ها از طرف تهیه‌کنندگان دیگر به سرانجام نرسید. تا اینکه با تیم «علی حق شناس» (شرکت کامیاب بهاران) آشنا شدم و حداقلش این است که هنر را می‌شناسند و به شخص بنده به عنوان هنرمند با سابقه احترام می‌گذارند و جایگاه من را در موسیقی می‌دانند و این برای من ارزشمند است. گروه قبلی یعنی کنسرت پارسالم را به همراهی دوستانم پنج ماه دنبالشان بودیم تا قراردادمان رافسخ کنیم و پیدایشان نمی‌کردیم. خدا را شکر که با این دوستان و تیم جدید به توافق رسیدیم. از لحاظ حرفه‌ای هنوز کارشان را تجربه نکردم ولی می‌دانم کارشان را خوب می‌دانم و نظم و ترتیب خوبی دارند. برای اولین‌بار یک ماه و نیم به اجرا مانده و بلیت فروشی من برای فروش آغاز شده و این مثل معجزه در همه این سالها برای من است و نشان از برنامه ریزی صحیح این تیم دارد. امیدوارم با آن ها همکاری طولانی مدت داشته باشم و اتفاق های خوبی را در کنار یکدیگر شاهد باشیم.

خواننده آلبوم «یک لحظه عاشق شو» در تاریخ 29 و 30 آذر ماه در تهران روی صحنه می‌رود تا جدیدترین کنسرت خود را در تهران برگزار کند.