سالن های سینمای کودک و نوجوان دوبرابر می شود

فرشته طائرپور دبیر شورای سیاستگذاری کودک و نوجوان وعده اکران فیلم های سینمایی کودک و نوجوان در سالن های سینماها را همزمان با روز دانش آموز داد اما این وعده به دلیل مشکلات مالی سینما محقق نشد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اقدامی ارزنده وعده اش را محقق کرد و از 15 آبان ماه فیلم های کودک و نوجوان در سالن های کانون به نمایش درآمد.

محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اکران فیلم ها با موضوع کودک و نوجوان در سینماهای کانون گفت: برخی از سالن های کانون ظرفیت مناسبی برای نمایش فیلم دارند به همین دلیل با توجه به تولیدات خوبی که در کانون وجود دارد و تولیداتی که در حوزه سینما صورت می گیرد دو سالن تهران و 30 سالن شهرهای مختلف را تجهیز و آماده برای نمایش فیلم کردیم . 

وی ادامه داد: برای نمایش فیلم ها پک هایی را آماده کردیم که از فیلم های دیده شده یا نشده فراهم شده و  15 آبان ماه تا 26 اسفندماه فیلم در مراکز مختلف به نمایش درمی‌آید این ساماندهی برای شش ماه دوم سال در نظر گرفته شده که دو سانس نمایش داریم . سانس اول مخصوص بچه ها و مدارس و سانس دوم مخصوص خانواده ها در نظر گرفته شد. 

کریمی صارمی درباره برخی از سالن کانون که ظرفیت نمایش فیلم های اکران را دارند گفت: برخی از سالن‌ها سینما است مثل سینما کانون  همدان یا سینما کانون  بوشهر،   این سینما ها  را سامان دهی کردیم  تا به نمایش فیلم های کودک و نوجوان اکران هم اختصاص یابند. هم اینک اکران فیلم انیمیشن «ناسور» است و این چرخه اکران ادامه می یابد.  با توجه به ساماندهی سینماها تهیه کنندگان هم پیشنهاد اکران فیلم هایشان را در سینماهای کانون ارایه می دهند و برنامه بعدی ما فیلم های «فرار از اردو» و «نفس» خواهد بود.

وی درباره اکران فیلم «فرار از اردو» گفت:«فرار از اردو» مجوز وزارت آموزش و پروش را دارد و در شورا مطرح می شود و به زودی در سینماهای کانون هم اکران می شود.

مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره قیمت بلیت فیلم ها در سینماهای کانون گفت: هدف اصلی حمایت از اکران کانونی و غیر کانونی حمایت از چرخه سینمای کودک و نوجوان است قیمت بلیت بین 2 هزار و پانصد  تا سه هزار تومان است در سانس صبح و در سانس بعدازظهر قیمت بلیت 4 هزار تومان در نظر گرفته شد. این قیمت بلیت در تهران است در شهرستان ها با توجه به تمکن مالی مخاطب قیمت بلیت به مدیران کل استان ها سپرده شده است.

وی درباره امکان افزایش سالن ها گفت: سالن های  چند منظوره در کانون داریم که با تجهیز آنها به زودی 32 سالن سینما به 60 سالن برای نمایش فیلم کودک و نوجوان افزایش خواهد یافت.