"شهرکی ها" تهیه کنندگان را سوژه کرد

فرید شب‌خیز تهیه‌کننده مجموعه «شهرکی‌ها» درباره تولید این سریال در شبکه سه گفت: «این سریال یک کار کمدی است و لبخند به لب‌های بیننده می‌آورد یا حداقلش این است که اعصاب بیننده را خرد نمی‌کند.»

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد از مجموعه ضبط و تصویربرداری شده است، توضیح داد: «ما فعلا شب کار و از ساعت سه عصر تا سه صبح مشغول تصویربرداری هستیم. لوکیشن سریال هم در شهرک غزالی است و دکورهای عظیمی را در آنجا نصب کرده‌ایم. همچنین در قسمت‌هایی از تولید هم بنا به قصه در خارج از شهرک کار را ضبط می‌کنیم.»
شب خیز درباره انتخاب شهرک غزالی به عنوان لوکیشن تصریح کرد: «بخشی از این مسئله به دلیل ترافیک بود تا بتوانیم دسترسی راحتی به حمل و نقل و مسیر داشته باشیم. با این حال ما در شهرک غزالی داخل یک سوله هستیم و در آن دکورهایی از یک بیمارستان، دفتر کار و خانه‌های شخصیت‌ها بر پا شده است.»

این تهیه‌کننده با اشاره به فضای مجموعه «شهرکی ها» یادآور شد: «فضای این مجموعه کاملا رئال است و ما موضوعات اجتماعی را دستمایه قرار داده‌ایم. البته در قسمت‌هایی هم به سمت فضای فانتزی حرکت می‌کنیم.»

او اضافه کرد: «این کار با سه دوربین تصویربرداری می‌شود و تدوین نیز به صورت همزمان در حال انجام است، چرا که تصویربرداری ما تا یک یا دو ماه دیگر ادامه دارد و باید آن را به شبکه سه برسانیم. ویژگی این اثر این است که ریتم تندی دارد و حوصله بیننده سر نمی‌رود.»
تهیه‌کننده مجموعه «شهرکی ها» در پایان درباره شوخی‌هایی که در آن با موضوعات اجتماعی و دیگر مسایل می‌شود، اظهار کرد: «به دلیل اینکه همیشه نسبت به شوخی‌ها یک عده ناراحت می‌شوند ما این بار سراغ خود تهیه‌کننده‌های تلویزیون رفتیم و شخصیت اصلی این داستان یک تهیه‌کننده است که مقروض می‌شود و حکم جلبش ‌می‌آید. البته در کنار داستان این تهیه‌کننده تلویزیون با دیگر مسایل اجتماعی هم شوخی می‌شود.»
مجموعه تلویزیونی «شهرکی ها» در ۷۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به کارگردانی علی شب‌خیز به زودی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

بیژن بنفشه خواه، روشنک عجمیان، عباس جمشیدی، سوسن پرور، نگین معتضدی، علی موسویان، ماهان عبدی، ثمیلا شفیعی و امیر کربلایی زاده گروه بازیگران این سریال اپیزودیک را تشکیل می‌دهند.