ویژه برنامه عمو پورنگ برای تلویزیون

مسلم آقاجان‌زاده تهیه کننده  برنامه تلویزیونی محله گل و بلبل با اشاره به زمان تولید سری جدید «محله گل و بلبل» در خصوص اهداف و محوریت این قسمت گفت: با توجه به تغییری که در بخش حامی برنامه داشتیم، محوریت را فرهنگ سازی استفاده صحیح از فضای مجازی قرار داده‌ایم.   
 
وی در ادامه در خصوص تغییرات ساختاری سری دوم این برنامه بیان کرد: سری جدید این برنامه تلویزیونی با اضافه شدن دو خانه جدید با سبک شمالی و جنوبی به دکور و همچنین بازیگران و عروسک‌های جدید به مجموعه به روی آنتن می رود.  
 
داریوش فرضیایی در ادامه این گفتگو با خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور اهالی رسانه اظهار داشت: خیلی خوشحالم از اینکه سری دوم «محله گل و بلبل» به مشکل خانواده‌ها در فضای مجازی اشاره می‌کند. ما بعد از چندین گفتگو به این نتیجه رسیدیم که بزرگترها از کودکان در بخش سواد استفاده از فضای مجازی عقب‌تر هستند و در مواقعی خانواده‌ها راه حلی برای رفع این مشکل ندارند.  
 
وی افزود: فضای مجازی امروزه یک سرگرمی برای کودکان و یک راه حل برای باز زدن کودکان از سمت خانواده‌ها تلقی می‌شود.  

فرضیایی عنوان کرد: بسیار خرسندم که در این فصل جدید به موضوع فضای مجازی پرداخته شده است و از نویسنده خوبمان محمد علیپور بسیار سپاسگزارم که به این خوبی توانسته به زبان طنز، شیرین و کودکانه به این موضوع بپردازد.  
 
احمد علیپور کارگردان «محله گل و بلبل» در خصوص تغییرات اساسی این برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به قانون اصل غافلگیری خیلی دوست ندارم درباره برنامه صحبت کنم اما «محله گل و بلبل» هم در امان فضای مجازی نبوده است.
 
وی ادامه داد: واژه بهتر شدن، عنوانی است که گروه برنامه ساز عمو پورنگ آن را همیشه در راس اهداف خود قرار داده است و تغییراتی را چه از نظر وسعت و چه کیفیت کار انجام می‌دهد.  
 
کارگردان این برنامه تلویزیونی توضیح داد: در سری اول با تفکر بهتر شدن وسعت به «محله گل و بلبل» رسیدیم و در سری جدید با توجه به ارتقای کیفیت واژه بهتر شدن را صرف می‌کنیم.

تهیه کننده سری دوم «محله گل و بلبل» پیرامون انتخاب بازیگران عنوان کرد: نادر سلیمانی در نقش آقای خوشحال، آرش احمدی دستیار نانوا با نام نون خالی خور، بهنوش بختیاری خانم چمنی و امیر محمد متقیان در نقش گلدون خان  و امیر سهیلی نیز در نقش بلبل خان  از دستیار‌های خانم چمنی هستند و در کنارش امیر نوری مغازه بقالی دارد و فرهاد بشارتی در نقش گیل خان پدر بزرگ عمو پورنگ بازی می‌کند.

محمد علیپور نویسنده برنامه تلویزیونی «محله گل و بلبل» در خصوص ویژه نامه این برنامه در عید نوروز گفت: با توجه به تعداد های ضبط شده در هفته اخیر احساس خوبی از کار گرفته‌ایم و امیدوارم تا پایان 90 قسمت ادامه داشته باشد. «محله گل و بلبل» با پخش نوروزی خود یک ویژه برنامه عیدانه را در 15 قسمت به صورت ویژه‌تر نوشته و به روی آنتن می‌رود.

نویسنده این برنامه تلویزیونی در خصوص همکاری و همفکری برای رسیدن به موضوعات تاکید کرد: با توجه به همکاری حامی مالی خود شرکت درسا، با هم به نقاط مشترک بسیاری رسیدیم که در هر فصل ایده‌ها به من داده می‌شود و من آنها را در قالب نمایش و از نگاه کودک و خانواده به آن موضوع می‌پردازم.

علیپور کارگردان برنامه های تلویزیونی عمو پورنگ با بیان اینکه شعار به شرطی که به شعور تبدیل شود، بد نیست گفت: اگر درباره آموزش فضای مجازی بین خانواده ها باشد اتفاقی خوب است. بچه ها در این برنامه قصه می بینند،  ما در 45 دقیقه خود قرار نیست شعار بدهیم،  سعی ما بر این است که از منبر نصیحت پایین بیاییم و با گفتن شعار در دل نمایش ها آن اثر گذاری که مدنظرمان است را بیان کنیم.