پخش برنامه ویژه مقاطع تحصیلی در شبکه آموزش

برنامه«فرصت برابر» به دنبال فرصت سازی برابر آموزشی با مخاطب دانش آموز،معلم و مسئولین آموزش و پرورش در همه مقاطع تحصیلی است.

همچنین تکریم معلمان نمونه، ارتقاء کیفی مدارس و توجه به استانهای سراسر کشور از رویکرد های دیگر این برنامه است.

با توجه به مواردی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد، تبیین و گفتمان سازی این سند از اهداف اصلی برنامه است.

علی زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص چشم انداز این برنامه که قرار است بسترفرصت برابر آموزشی باشد، گفت: چشم انداز ما این است که با همکاری که آغاز شده بتوانیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان گفتمان قالب در این برنامه داشته باشیم و بر مبنای این سند چهره نوینی از آموزش و پرورش کشور را به جامعه معرفی کنیم.

وی افزود: در این برنامه قرار است تجربه های برتر مدارس،تجربه های برترمعلمان ،دانش آموزان و اولیاء به جامعه دانش آموزی و اولیاء و مربیان معرفی شود.

زرافشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شبکه آموزش وظایف خود را در رابطه با آموزش انجام می داد با همکاری این شبکه و برنامه، بیشترمی توان رویکردهای آموزش و پرورش را به تصویر کشید.

وی در ادامه اظهار داشت: همیشه این بحث در آموزش و پرورش مطرح بوده که یک پیوندی بین این دو مجموعه بتوانیم ایجاد کنیم که ظرفیت های صداو سیما را با توانمندی های آموزش و پرورش تلفیق کنیم و از مجموع این ها بتوانیم یک کار خوب که با واقعیت های جامعه و فضای موجود تعلیم و تربیت ما سازگار باشد از آن بیرون بیاد؛این فرصت در حال حاضر با تولید برنامه «فرصت برابر» فراهم شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: به نظر می آید این فرصت هم برای وزارت آموزش و پرورش و هم برای صداو سیما یک تجربه جدیدی است که امیدواریم این تجربه و همکاری بتواند شروع خوبی برای آینده باشد وکارهای بهتر را به ثمر بنشاند.

حسین ساری مدیر شبکه آموزش سیما نیز در راستای این برنامه گفت:شبکه آموزش سیما یکی از ماموریت‌های خود را کمک به نظام رسمی آموزش و پروش می‌داند و در فرهنگ سازی و بستر سازی تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش،خود را وظیفه‌مند می‌داند.

وی افزود: از این رو تعدادی از برنامه های شبکه با رویکرد آموزشی، مهارتی و تربیتی تولید و پخش می‌شود.

ساری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سری جدید برنامه «فرصت برابر»شاهد همراهی و همکاری آموزش و پرورش هم هستیم و انشاء الله در قالب این برنامه به موضوع مهم آموزش و پرورش ، مدرسه، معلم و دانش آموز خواهیم پرداخت.

وی در پایان بیان داشت: معرفی الگوها، نمونه‌‌ها، قهرمانان عرصه آموزش و پرورش، روش‌های نوین آموزش و پرورش ،وظایف متقابل اولیا و مدرسه و مسائل و چالش های نظام آموزش و پرورش در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

سری جدید برنامه «فرصت برابر»به تهیه کنندگی محمدرضا سپهرین و مشارکت وزارت آموزش و پرورش در گروه آموزش‌های رسمی، با آیتم های الگوهای آموزشی، مهارتها،زنگ خبرو...برای تمامی مقاطع تحصیلی از شبکه آموزش سیما روی آنتن می‌رود.