رضا کیانیان به دنبال کارگردانی یک تئاتر

تماشاخانه پالیز که مدتی است فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است به زودی میزبان تعدادی از کارگردانان و هنرمندان نام آشنا خواهد بود.

این تماشاخانه که این روزها دو نمایش "آشپزخانه" به کارگردانی محمدحسن معجونی و "ماتریوشکا" به کارگردانی پارسا پیروزفر را بر صحنه دارد، از 26 آذرماه میزبان نمایش "نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه" به کارگردانی کیومرث پوراحمد و نقش‌آفرینی طناز طباطبایی، پانته‌آ پناهی‌ها، هانیه توسلی می‌شود.

همچنین نمایش "داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل" به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی امیدرضا سپهری دیگر اثری است که در این مجموعه به صحنه می‌رود. تاکنون حضور بازیگرانی چون سیما تیرانداز، سام قریبیان، مارال فرجاد و شبنم قلی‌خانی قطعی شده است.

از دیگر آثاری که اجرای آنها در این تماشاخانه قطعی شده است می‌توان به نمایش "آخرین نامه" به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا و "خدای کشتار" به کارگردانی علی سرابی اشاره کرد. این دو اثر پیش از این به صحنه رفته‌اند و با استقبال خوبی از سوی مخاطبانشان روبه‌رو شده‌اند. نکته قابل توجه در این دو نمایش حضور نوید محمدزاده یکی از بازیگران جوان و موفق سینما و تئاتر است.

از دیگر نمایش‌های بازتولید که در این مجموعه به صحنه خواهد رفت، "هتلی‌ها" به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ است. این نمایش آبان 94 با حضور بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، مونا فرجاد، سام کبودوند، آیه کیان‌پور، ستایش محمودی، آناهیتا همتی در تماشاخانه ایرانشهر اجرا و با بازخورد بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده است.

در این میان شاید شنیدن نام رضا کیانیان برای علاقمندان به هنر تئاتر بسیار جالب توجه باشد. طبق آخرین اخبار این هنرمند شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون در صدد اجرای نمایشی در سمت کارگردان در این تماشاخانه است و اجرای او در این سالن قطعی شده است.