نامزدهای جشنواره فیلم وحدت معرفی شدند

در بخش فیلم های کوتاه و نیمه بلند و در رشته بهترین فیلمنامه، محمد نام اول از کشور فرانسه، ولد، قضاوت و گورمردها از کشور ایران نامزد دریافت تندیس و جایزه شدند.

در بخش بهترین فیلم پویانمایی، فیلم های پیش از نور از کشور امریکا، صلاح الدین از کشور مالزی، روبان از کشور ایران نامزد دریافت جایزه شدند.

در بخش بهترین فیلم  داستانی کوتاه و نیمه بلند فیلم های ولد از ایران، محمد نام اول از کشور فرانسه، گورمردها از ایران، قضاوت از ایران نامزد دریافت جایزه شدند. 

در بخش بهترین نماهنگ، او تنها بود، من زنده ام، کن انت نامزد دریافت جایزه شدند.

در بخش فیلم های بلند سینمایی در رشته بهترین فیلمنامه، فیلمنامه های هلال ماه از کشور اندونزی، سه هزار شب از کشور لبنان، فراغ از کشور هند، فانی و از هم گسیخته از سوریه نامزد دریافت جایزه شدند.

در رشته بهترین دستاورد فنی، ابو پسر آدم از کشور هند، فانی و از هم گسیخته از کشور سوریه، سه هزار شب از کشور لبنان، ملک سلیمان از کشور ایران نامزد دریافت جایزه شدند.

در رشته بهترین کارگردانی فیلم سینمایی فانی و از هم گسیخته از سوریه، سه هزار شب از لبنان، ابو پسر آدم از هند، شهید از عراق نامزد دریافت جایزه شدند.

در بخش بهترین فیلم سینمایی ملک سلیمان به کارگردانی شهریار بحرانی از ایران، سی و سه روز به کارگردانی جمال شورجه از ایران، سه هزار شب از لبنان، فانی و از هم گسیخته از سوریه نامزد دریافت جایزه شدند.

در بخش فیلم های مستند و اسلامی هراسی و در رشته بهترین تحقیق و پژوهش، پژوهش های کارهایی که پیشینیان برای مان کردند، تمدن اسلامی، علم و اسلام، داعش افراطیان اسلامی نامزد دریافت جایزه شدند.

در رشته بهترین کارگردانی بهترین فیلم با موضوع مستند کوتاه و نیمه بلند، فیلم های هبرون سرزمین من است، صمود، هویت من نامزد دریافت جایزه شدند.

در رشته بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند، فیلم های اکثریت خاموش، ابرها در راهند، امید در بطری نامزد دریافت جایزه شدند.

در رشته بهترین مستند با موضوع اسلام ستیزی، فیلم های اکثریت خاموش، اسلام هراسی در اروپا، رمضان آمریکایی نامزد دریافت جایزه شدند و در رشته بهترین فیلم مستند فیلم های اکثریت خاموش، ابرها در راهند، درد زندانیان نامزد دریافت جایزه شدند.

در بخش بین الملل محمدرضا اسلاملو، شریف عواد از مصر و ایوان ریدلی از انگلستان آثار بلند سینمایی، شهاب اسفندیاری، یوسف وهبی از لبنان و احمد بولان از مراکش آثار کوتاه و نیمه بلند داستانی و نماهنگ و نادر طالب زاده، عماد برنات از فلسطین و راشد رضوان از اسپانیا آثار بخش مستند و دو داور بین الملل بخش کوتاه و نماهنگ به همراه بهرام عظیمی آثار پویانمایی بخش بین الملل را داوری کردند.

اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی همزمان با هفته وحدت از ۲۵ الی ۲۷ آذرماه در تهران به دبیری هاشم میرزا خانی برگزار می شود.