اعتراض یک کارگردان به ناعدالتی در تقسیم سانس‌های اکران

بهرام کاظمی کارگردان سینما که این روزها فیلم سینمایی «مشکل گیتی» را روی پرده سینماها دارد، در خصوص روند اکران این اثر گفت: در ابتدا چون فیلم به طور ناگهانی و بدون تبلیغات اکران شد و «سلام بمبئی» نیز همزمان با فیلم ما روی پرده  آمد، با کمبود مخاطب و فروش روبرو شدیم؛ اما خوشبختانه با گذشت چند روز فروش رو به افزایش است و مخاطبان راضی از سالن‌ها بیرون می‌آیند.

کاظمی با اشاره به ناعادلانه بودن توریع سالن و سانس نمایش فیلم‌ها عنوان کرد: درست است که یک فیلم پرفروش در کنار دیگر فیلم‌ها اکران می‌شود، اما سالن‌ها و سانس‌های اختصاص داده شده به «مشکل گیتی» عادلانه نیست. شورای صنفی و پخش باید بین فیلم‌ها عدالت برقرار کنند. بخصوص فیلمی که فروشش روز به روز بهتر می شود و در حال پیدا کردن مخاطبش است.

این کارگردان اضافه کرد: بحث من فقط در مورد «مشکل گیتی» نیست؛ فیلمی مانند «لاک قرمز» نیز از این قاعده مستثنی نیست و در جذب مخاطب رو به رشد است. پس امیدوارم در دادن سالن‌ها و سانس‌ها عدالت بیشتری برقرار شود تا فیلم‌ها در شرایط عادلانه با هم رقابت کنند.

کاظمی ادامه داد: جای خالی این فیلم‌ها که دارای موضوع روز است، در فیلم‌ها و سینمای ما خالی است و به نظرم فیلمسازان ما باید بیشتر به آن بپردازند. چون جامعه ما نیازمند دیدن این موضوعات هستند؛ البته تا حدودی در بحث فیلمنامه نیاز به تحقیق و پژوهش بالایی است.

وی درباره نقاط قوت «مشکل گیتی» چنین گفت: دارا بودن موضوع روز و بحث فضای مجازی و مشکلاتی که خانواده‌ها با این جریان دارند، از نقاط قوت «مشکل گیتی» است که باعث می‌شود خانواده ها خودشان را در فیلم ببینند.

کاظمی افزود: فضای شاد و مفرح، بازی‌های خوب، خوش رنگ و لعاب بودن، لحن طنازگونه و ...  در «مشکل گیتی» از دیگر نقاط قوت این اثر است که به جذب مخاطب کمک خواهد کرد.