"پیغام ماهی ها" روایت تولد تا شهادت سردار همدانی

گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر انقلاب در خصوص کتاب "پیغام ماهی ها" که در این دوره از جایزه جلال آل احمد نامزد شده گفت: "پیغام ماهی ها" مجموعه ای از خاطرات شهید سردار حسین همدانی از تولد تا شهادت را روایت می کند.

وی ادامه داد: این کتاب به صورت اول شخص نوشته شده و طی 90 ساعت مصاحبه و پژوهش دقیق به دست آمده است. بخش اول مصاحبه ها را آقای حسین بهزاد گرفته بودند و در بخش دوم این کتاب با همکاری یکدیگر جمع آوری و پیاده سازی شد.

نویسنده غوغای غبار در مورد حضور خود در جشنواره جایزه ادبی جلال آل احمد افزود: این جشنواره یکی از معتبرترین و مرجع ترین جشنواره های حال حاضر در حوزه ادبیات است و من خوشحال هستم که در این دوره در بخش مستند نگاری نامزد شده ام. 

وی شانس برنده شدن خود در جشنواره را اینگونه شرح داد: سال گذشته از اعضای هیئت داوران بودم و می دانم این جشنواره با قضاوتی عادلانه منتخب خود را بر می گزیند. آثار بسیاریادی به این جشنواره ارسال می شوند و قطعاً انتخاب و شرکت در این جشنواره بسیار سخت است.

بابایی درخصوص آثار آتی خود در عرصه ادبیات دفاع مقدس و انقلاب تصریح کرد: به همراه حسین بهزاد که پیش از این سابقه همکاری در اکثر آثارم همچون "همپای صاعقه" را داشتم، در حال پژوهش و بررسی های جامع درباره اتفاقات زمستان سال 1362 تا بهار 1364 هستیم. این کتاب به وقایع نگاری مستند و لحظه به لحظه آن بازه زمانی از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس می پردازد.

وی زمان چاپ این کتاب را پس از نمایشگاه کتاب سال آینده دانست و ادامه داد: این کتاب و پژوهشهای حول آن پروژه بزرگی است و بعید می دانم برای نمایشگاه کتاب سال آینده آماده شود و به احتمال فراوان بعد از آن به چاپ می رسد.

نویسنده کتاب "کالک های خاکی" از ساخت یک فیلم بر اساس کتاب همپای صاعقه خبر داد و خاطرنشان کرد: کتاب ها به صورت مستند نوشته می شوند و این اتفاق باعث می شود که برای ساخت فیلم به آنها رجوع شود به عنوان مثال فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" به کارگردانی "محمدحسین مهدویان" بر اساس کتاب "همپای صاعقه" ساخته شده است.