برگزاری دوره آموزشی فنون فیلمنامه نویسی

پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین دوره از نشست‌های تخصصی تحلیل و آموزش فنون فیلمنامه نویسی (از ایده تا فیلم) در بنیاد سینمایی فارابی و بنا به درخواست دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، دومین دوره این کارگاه آموزشی با همکاری مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی از تاریخ ۹ دی ماه تا ۲۰ اسفندماه ۹۵ در شهر اصفهان برگزار می شود.

این دوره از نشست‌ها با موضوعات از ایده تا طرح (طراحی ساختار)، از طرح تا فیلمنامه (طراحی روایت)، اهمیت ژانر در طراحی روایت سینما، انواع ساختار در فیلمنامه فیلم کوتاه، نقش داستان در فیلمنامه، اهمیت ساختار کلاسیک از منظر رابرت مکی، نسبت ایده اولیه و ساختار، اقتباس در فیلمنامه – ضرورت‌ها و ویژگی‌ها- چگونگی بومی سازی در اقتباس، اهمیت تحقیق در نگارش فیلمنامه، عدول... و ساختار فیلمنامه مدرن، فن دیالوگ در فیلمنامه نویسی، نقطه دیدی (POV) در فیلمنامه، تفاوت‌ها و ویژگی‌ها در فیلمنامه شخصیت محور و فیلمنامه ماجرا محور و طراحی شخصیت دراماتیک در ساختار کلاسیک برگزار خواهد شد.

در نخستین دوره نشست‌های تحلیلی آموزشی فنون فیلمنامه نویسی، سید سعید رحمانی، فرزاد مؤتمن، شاهپور شهبازی، جمشید خانیان، مهران کاشانی، امیررضا نوری پرتو، بهنام بهزادی، محمدرضا گوهری، شادمهر راستین، فدیا نوراللهیان، محمد گذرآبادی، سیاوش گلشیری و فرهاد توحیدی که از اساتید و کارشناسان فیلمنامه نویسی هستند، حضور دارند.

علاقه‌مندان برای شرکت در نخستین دوره نشست‌های تحلیلی آموزشی فنون فیلمنامه‌نویسی، می‌توانند حداکثر تا  ۷ دی ماه سال جاری به نشانی دفتر تخصصی سینما در اصفهان، کتابخانه مرکزی، طبقه دوم زیرین مراجعه کنند.