پژمان بازغی با "شاخ کرگدن" به جشنواره می آید

محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران که در کارنامه خود فیلم هایی همچون "کریستال" و "یاس های وحشی" را دارد، امسال با فیلم "شاخ کرگدن" متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شده و نسخه نهایی این اثر را برای بررسی به دبیرخانه تحویل داده است.

به همین بهانه خبرگزاری میزان، به بررسی و تحلیل شانس های دریافت سیمرغ در بخش های مختلف جشنواره فیلم فجر برای این فیلم پرداخته است.

شانس دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی

محسنی نسب فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی انیمیشن از دانشکده صدا و سیما می‌باشد که فعالیت در سینما را از سال 1353 در واحد فیلم‌سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده‌است.

وی اولین تجربه سینمایی بلند خود را با فیلم "باز باران" با بازی علی سرتیپی، زهره صفوی و فرانک آراسته جو در سال 1371 به ثبت رساند.

سال های اوج فیلمسازی این کارگردان را می توان در دهه هفتاد دانست. زمانی که او بین سال های 71 تا 78 با شش فیلم در سینمای ایران حضور یافت. 

پس از آن این کارگردان سینما با ده سال وقفه فیلم "کریستال" با بازی مهدی سلوکی و دانیال عبادی را در سال 1387 روی پرده برد و سه سال بعد در سال 1390 در مقام تهیه کننده و کارگردان با فیلم "َانه دوست" به سینما بازگشت. این کارگردان که به وقفه های سه ساله در ساخت فیلم عادت کرده باز هم با همین فاصله زمانی فیلم مجانی را اکران کرد.

"شاخ کرگدن" آخرین ساخته محسن محسنی نسب امسال راهی جشنواره شده و با حضور پژمان بازغی و بازیگرانی اتریشی به رقابت با سایر آثار می پردازد. 

تاریخ نشان داده که محسنی نسب در جلب نظر داوران فجر همواره ناموفق بوده و تاکنون برای هیچ یک از آثارش از سوی جشنواره جایزه ای را دریافت نکرده و امیدوار است با فیلمی در زمینه گروگان گیری و اکشن سال 95 را با جایزه فجر به خانه بازگردد. جایزه ای که با حضور رقبایی سرسخت کمی دور از انتظار است.

شانس دریافت سیمرغ بازیگر مرد

پژمان بازغی شروع در عرصه بازیگری را با تلویزیون و سریال آژانس دوستی آغاز کرد و پس از آن با فیلم "دوئل" نامی برای خود در میان بازیگران پیدا کرد.

وی با وجود بازی در 30 فیلم بلند هنوز نتوانسته به سیمرغ بلورین دست پیدا کرده و امسال با پنج فیلم شاخص برای کسب این جایزه تلاش می کند. 

بازغی در جشنواره امسال با فیلم های فصل نرگس، اسرافیل، دریاچه ماهی، چهل کچل و شاخ کرگدن حضور خواهد داشت و باید دید می تواند سیمرغ را با فیلم "محسنی نسب" دریافت کند یا نه؟ 

البته با توجه به فیلم هایی که بازغی طی سال گذشته بازی کرده، بیشترین شانس برای دریافت سیمرغ را می توان برای فیلم های "فصل نرگس" و "اسرافیل" تصور کرد.