مبانی و الزامات اقتصاد مقاومتی در بیان رهبر انقلاب/ اقدام و عمل به بازار آمد

جدیدترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی در زمینه‌ پاسخ‌گویی به مسائل اقتصادی با عنوان «اقدام و عمل» چاپ و منتشر شد.

کتاب «اقدام و عمل» به بررسی مبانی، الزامات و آثار اقتصاد مقاومتی در بیان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌پردازد.

در این کتاب به موضوعاتی چون مفهوم و ابعاد مختلفِ «اقتصاد مقاومتی» و ویژگیهای آن، اهمیت اقتصاد مقاومتی در بین مسایل مختلف امروز کشور و جایگاه آن در بین سیاستهای مختلف اقتصادی ایران، میزان امید برای به ثمر رسیدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وظیفه دولت برای برای اجرای این سیاستها، موانع و چالشهایی که در اجرای این سیاستها وجود دارند پاسخ داده شده است.

همچنین این دو سوال که در صورت اجرای صحیح این سیاستها چه دستاوردهایی برای ملّت ایران مورد انتظار است و اینکه برای اجرای صحیح سیاستهای «اقتصاد مقاومتی» چه سیاستهای دیگری ابلاغ شده است که باید در نظر گرفته شوند نیز در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

پاسخ جامع به سؤالات فوق از دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در هفت فصلِ کتاب «اقدام و عمل» که در ۳۶۰ صفحه و به کوشش آقای مهدی مطهری به رشته‌ی تحریر و تدوین درآمده گردآوری شده است.

ویژگی دیگر این کتاب نیز تبیین و تفسیر بیانات رهبری، به واسطه‌ بیانات دیگری از خود ایشان است. مطالبِ خاصی با همین هدف در این کتاب درج شده است که اگر چه در ارتباط مستقیم با «اقتصاد مقاومتی» بیان نشده‌اند، امّا هر یک، تشکیل‌دهنده‌ قطعه‌ی کوچکی از ابعاد مختلف مقوله‌ی حیاتی و مهم «اقتصاد مقاومتی» است.