کدام فیلم احتمالا سیمرغ می گیرد؟
 نسخه نهایی فیلم سینمایی "پشت دیوار سکوت" به کارگردانی "مسعود جعفری جوزانی" به دفتر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

نگاهی به آخرین ساخته جوزانی انداخته و شانس دریافت سیمرغ در بخش های مختلف را بررسی کرده است.
 
 
شانس دریافت سیمرغ بهترین کارگردان

مسعود جعفری جوزانی یکی از تحصیل کرده ترین کارگردانان سینمای ایران، از سال 1364 با فیلم "جاده های سرد" به سینمای ایران پای گذاشت.

وی تاکنون هشت بار کارگردانی فیلم های متفاوت و متنوعی را بر عهده داشته اما هیچ گاه مورد پسند داوران جشنواره قرار نگرفته است. جوزانی امیدوار است امسال با فیلمی که "امین تارخ" در آن به ایفای نقش می پردازد برای نخستین بار سیمرغ بلورین را به خانه ببرد. 

جوزانی از که از دید بسیاری منتقدین در تلویزیون موفقیت بیشتری به دست آورده است امسال با همکاری دخترش فیلمنامه این اثر ار نگاشته تا بتواند با استفاده از خلاقیت و جوانی سحر جعفری جوزانی آرزوی دیرینه را جامه عمل بپوشاند.
 
شانس های دریافت سیمرغ بازیگر مرد

امین تارخ
 
شاید در بدو امر کسی باورش نشود اما این بازیگر بزرگ سینمای ایران تنها یکبار آن هم سیمرغ بلورین برای نقش مکمل را از آن خود کرده باشد، اما این حقیقت دارد و تارخ در سال 1374 برای برای در فیلم "ماه و خورشید" این جایزه را از آن خود کرده بود.

حال آقای بازیگر بعد از سالها کم کاری در عرصه سینما با دو فیلم به جشنواره آمده تا بتواند بالاخره بعد از سال ها سیمرغ نقش اول مرد را از آن خود نماید. جایزه ای که با نگاهی به گذشته جشنواره فجر دور از دسترس نیست.
 

شانس های دریافت سیمرغ بازیگر زن

شقایق فراهانی 

فراهانی امسال پرکارترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر بوده و با هفت فیلم حضوری پررنگ در فجر 35 خواهد داشت. فیلم هایی از ژانر های متفاوت که هر کدام برای وی شانس کسب سیمرغ را ایجاد می کنند.

وی تا به حال موفق به دریافت سیمرغ بلورین نشده و امسال می خواهد این طلسم را بشکند و به همین خاطر با حضور در 7 اثر از آثار متقاضی، بالاترین رکورد بازی در فجر 35 را از آن خود کرده است.

شقایق فراهانی امسال در هفت فیلم، خانه کاغذی، دعوتنامه، نیمکت، پشت دیوار سکوت، انزوا، دزد و پری 2 و چراغ های ناتمام حاضر شده و از این حیث رکورد دار است.

حال باید دید حضور او در فیلم جوزانی، و تاثیر کارگردانی این کارگردان بر بازی فراهانی تا چه حد می تواند نظر داروان را به خود جذب کند.
 

سحر جعفری جوزانی
 
سحر جعفری جوزانی تا به حال وزنه سنگینی در جشواره فیلم فجر محسوب نشده و تنها یک بار در سال 1378 برای فیلم "بلوغ" نامزد کسب سیمرغ شده است.

این در حالی است که وی در اکثر کارهای پدرش به ایفای نقش پرداخته و بازی برای کارگردان هایی همچون ابراهیم حاتمی کیا و فرامرز قریبیان را نیز در کارنامه دارد.
 

وی امسال تنها با یک فیلم به جشنواره آمده است. فیلمی که در آن نقش اول زن را ایفا کرده و با "امین تارخ" همبازی شده است. همکاری مشترکی که امیدهای کسب سیمرغ را در جوزانی حفظ کرده است.