بانوان کرمانی برای صحن حضرت زهرا(س) فرش می بافند

مهدی تویسرکانی گفت: 600 نفر از بانوان هنرمند در این کارگاه‌ها مشغول بافت قالی هستند که این اشتغالزایی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی بوده و باعث رونق هنر صنعت قالی‌بافی در استان شده است. 

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که استانداری کرمان با ستاد بازسازی عتبات عالیات منعقد کرده و قرار است 30 هزار متر مربع فرش دست بافت کرمانی برای صحن حضرت زهرا سلام الله علیها بافته شود.

 به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در فاز اول این پروژه می‌بایست 4 هزار مترمربع قالی بافته شود که تاکنون حدود 1200 متر مربع آن بافته شده است.

مواد اولیه بافت فرش‌ها از تولیدات داخلی هستند به گونه‌ای که می‌توان گفت بیش از 90 درصد این تولیدات ارزش افزوده دارد.

وی از راه اندازی 2 کارگاه دیگر در شهرستان کوهبنان خبر داد و افزود: شهرستان‌های زرند و انار نیز در اولویت راه‌اندازی کارگاه‌های قالی بافی خواهند بود.

تویسرکانی با بیان اینکه زمینه اشتغال بانوان متقاضی بافت قالی برای صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در این پروژه عظیم معنوی و اقتصادی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات فراهم شده است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام به ستاد بازسازی عتبات استان کرمان واقع در میدان بسیج – میدان شورا روبروی حسینیه ثارالله مراجعه و یا با شماره تلفن13– 03432228311 تماس بگیرند.