بازیگری که خواننده می شود

پولاد کیمیایی را بیشتر به واسطه حضور در آثار مسعود کیمیایی پدرش می‌شناسیم، اما او در آثار سایر کارگردانان نیز حضور یافت تا از زیر پرچم پدر بودن خارج شود.

او امسال با دو فیلم به جشنواره فجر می‌آید. "گشت 2" - که ادامه‌ فیلم" گشت ارشاد" است - به کارگردانی سعید سهیلی و تهیه‌کنندگی مشترک سعید سهیلی و حمید فرخ‌نژاد.  در قسمت دوم کمدی "گشت ارشاد" که به نام "گشت 2 " از سوی دبیر جشنواره‌ فجر نامش اعلام شد، مانند قسمت اول حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی نقش‌آفرینی کرده‌اند و بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی و اسدالله یکتا هم از دیگر بازیگران آن هستند.

پولاد کیمیایی

 در خلاصه داستان "گشت ارشاد ۲" که توسط سعید سهیلی و مهدی محمدنژادیان نوشته شده، آمده است: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا دراین مدت درکما بوده و به تازگی به‌هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته است. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند، اما پس از تلاش‌های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره....

اما جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی  که لقب یکی از فیلم‌های بحث برانگیز جشنواره را به خود اختصاص داده است و با جنجال‌های بسیاری همراه بود، سرانجام به جشنواره فجر رسید. این فیلم که در اواسط کار نیمه رها ماند و مسعود کیمیایی با نگارش نامه‌ای اعتراض خود را اعلام  و عنوان کرد اگر این فیلم به جشنواره برسد فیلم او نخواهد بود، سرانجام  کارش به جایی رسید که شورایی برای رسیدگی به آن تشکیل و وساطتها انجام شد و لشگری قوچانی در نهایت پذیرفت تا سکانس‌های باقی مانده سروشکل یافته و فیلم کامل به دفتر جشنواره ارسال شود. 

در همین گیر و دار پولاد کیمیایی نیز اعتراضات گسترده‌ای داشت. او که همیشه در فیلم‌های پدرش نقشی پررنگ و اصلی دارد، این بار درحاشیه قرار گرفته است. او در این فیلم در نقش یک خواننده روی سن می‌رود.

پولاد کیمیایی

 قاتل اهلی روایتگر زندگی حاج آقا دکتر جلال سروش است که نقش آن را پرویز پرستویی بازی می‌کند. امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، آزاده مهدی زاده، رضا رشید پور، اکبر معززی، سینا سهیلی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی و ثریا قاسمی دیگر بازیگران تازه‌ترین ساخته‌ کیمیایی هستند و تهیه‌کننده فیلم هم منصور لشگری قوچانی است.