خواننده معروف به روی صحنه رفت+ عکس

 علیرضا عصار خواننده موسیقی پاپ کشورمان سرانجام بعد از ۶ سال دوری از اجراهای زنده موسیقی سه شنبه ۵ بهمن تازه ترین کنسرت خود را به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر» و رهبری ارکستر پویا نیک پور در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرد.

در این کنسرت که ساعت ۲۱:۴۰ با استقبال قابل توجه مخاطبان و ترکیب کاملا متفاوت تر ارکسترهای معمول کنسرت های پاپ برگزار شد، قطعه «ای کاروان» با همراهی گروه کر نامیرا به سرپرستی فرهاد هراتی برای مخاطبان اجرا شد.

علیرضا عصار قبل از اجرای این قطعه خطاب به مخاطبانش گفت: من بعد از گذشت ۶ سال دوری از اجراهای زنده خودم را آماده کرده بودم تا امشب در حضور شما احساساتم را بیان کنم، ولی هفته پیش اتفاق آزاردهنده ای برای ملت ایران رخ داد که دیگر مناسب نمی دانم آن صحبت ها را مطرح کنم.

وی ادامه داد: همان طور که همه شما می دانید من این قطعه را برای امیرالمومنین (ع) ساختم اما امشب فکر می کنم می توان این قطعه را به قهرمانان و پهلوانان کشورمان تقدیم کرد. قطعا ما مردمی هستیم که قهرمانان خود را از بین کسانی انتخاب نمی کنیم که به میزهایشان چسبیده بودند و پول ما را خوردند و بعد هم فرار کردند. قهرمانان ما مردان شجاعی هستند که این روزها در آتش سوختند. البته این روزها می شنوم که می گویند این ها شهید نیستند ولی ما می دانیم که کار آنها کم از کسانی نیست که ۸ سال در جبهه ها جنگیدند. به هر ترتیب من این قطعه را به همه شجاعان  این حادثه که خداوند به خانواده هایشان صبر بدهد، تقدیم می کنم.

«انسانم آرزوست»، «بوی بارون» و «عشق الهی» و «به جان تو» قطعات دیگری بودند که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا شدند.

عصار در این بخش از کنسرت از فواد حجازی آهنگساز و رهبر ارکستر کنسرت های قبلی خود یادی کرد.

وی قبل از اجرای قطعه «حال من بی تو» نیز توضیح داد: سال ها قبل ترانه ای از بابک روزبه ساختم که بعدها مهم ترین پل ارتباطی من و مخاطبانم شد. این کار از دسته آثاری است که من به شدت آن را دوست دارم. امشب جای زنده یاد شاهرخ پورمیامین عزیز هم خالی است که هر وقت این قطعه اجرا می شد ما عادت داشتیم که به چشمان یکدیگر نگاه می کردیم.

«ای عاشقان» هم قطعه دیگر کنسرت بود که در این بخش امید نعمتی خواننده گروه «پالت» به عنوان خواننده همراه روی صحنه حاضر شد و این قطعه را همراه با علیرضا عصاراجرا کرد. این قطعه پیش از این توسط حسام لُرنژاد همراه با عصار خوانده شده بود.

امید نعمتی حین اجرای این قطعه به تماشاگران گفت: این برای من افتخار است که امشب می توانم با اسطوره دوره نوجوانی ام روی صحنه حضور داشته باشم.

عصار بعد از اجرای قطعه «چشم ها» و معرفی گروه کُر «نامیرا» به سرپرستی فرهاد هراتی به معرفی و اجرای قطعه های «یک یک» و «چنگ و عود» پرداخت و پس از آن به اجرای یک قطعه جدید با ترانه سرایی روزبه بمانی و تکنوازی پیانو توسط خودش پرداخت و گفت: این قطعه جدید ماست که به زودی در آلبوم جدیدم منتشر خواهد شد.   

این قطعه که با ترجیع بند «ما قوم به جا مانده از تاریخ» به مخاطبان ارائه می شد، نگاهی به عادت های غلط اجتماعی این روزهای جامعه ایرانی داشت که فضایی انتقادی داشت.

«دیوونگی» و «خیابان خواب ها» هم قطعه های بعدی تازه ترین کنسرت علیرضا عصار بودند که با توجه به توانایی نوازندگان این برنامه و انسجام قابل قبول ارکستر که ترکیب آن بسیار متفاوت از کنسرت های این سال‌ها بود، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

وی قبل از اجرای قطعه «خیابان خواب ها» گفت: این قطعه را به کسانی تقدیم می کنم که در کشوری با این همه ثروت هنوز در گور می خوابند. آنها فامیل وکیل و وزیر نیستند، آنها رانت هم ندارند، آنها کسانی هستند که برای حداقل حیات روزی ۱۸ ساعت کار می کنند و متاسفم که بگویم ما جوانانی داریم که برای به دست آوردن روزیِ خود، کلیه شان را می فروشند. به هر حال امیدوارم روزی فرا برسد که این ترانه را در ایران نخوانم.

عصار که نهایت تلاشش را داشت تا فضای متفاوت و پر انرژی را برای مخاطبانش فراهم کند در این بخش از کنسرت، قطعه «نهان مکن» را برای طرفداران اجرا کرد و گفت: یکی از افتخارات من همکاری با هنرمندی است که به اعتقاد من باعث سربلندی ما ایرانیان در دنیاست. امشب شهرداد روحانی عزیز که من این قطعه را در قالب همکاری با او تولید کردم، کنار ما حضور دارد که به وجودش افتخار می کنم.

«سهم من» دیگر قطعه اجرا شده در این کنسرت بود که عصار این بار هم با تکنوازی پیانو آن را برای مخاطبان اجرا کرد. اجرای این قطعه در حالی بود که این خواننده خطاب به یکی از طرفداران که از آغاز تا انتهای کنسرت با فریاد ممتد یکی از بانوان که با گفتن «عصار- عصار عاشقتم» نظم برنامه را به هم ریخته بود، گفت: «شما را باید صدا بزنیم که بیاید و در گروه کر ما بخوانید!»

وی در بخش پایانی کنسرت که با اجرای قطعه «خیال نکن نباشی» همراه بود، ضمن تقدیر از همسرش نسترن خاکباز بیان کرد: دیروز سالگرد تولدم بود که خیلی ها به من تبریک گفتند و جا دارد از همه این عزیزان تشکر کنم. به هر ترتیب از وقتی معشوقه به سامان شد تا به امروز به داشتن مخاطبانی با کیفیت بالا افتخار می کنم. ما برای تقدیم این کنسرت نزدیک به دو ماه تمرین کردیم که امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.