نمایش «بیستون می‌تازد»  به نویسندگی و کارگردانی امین رضائی اردانی در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. بازیگران این نمایش محمد جهانپا، ندا محمدی، وحید عباسی، محسن شهرکی، پیمان جلالی، احسان نگهبان، احسان دبیر، متین دادگر، امیرحسین زورقی، صدف متدین، مهتاب قجاوند، شهریار برزگر، بهزاد اکبر پور هستند.

این نمایش بر اساس داستان زندگی خسرو پرویز ساسانی است و نگاه تحلیلی بر شخصیت‌های منظومه خسرو و شیرین نظامی دارد. نمایش با تولد خسرو پرویز آغاز می‌شود و با مراحل رشد او ادامه پیدا می‌کند. «بیستون می‌تازد» به نوعی تقابل عشق و وظیفه را نشان می‌دهد که پدر خسروپرویز سعی می‌کند پسرش را برای شاهنشاهی آماده و تربیت کند و برای این کار نخستین عامل تربیتی‌اش به نوعی کشتن کودک درون خسروپرویز بوده است.

وی به سختی کودک درون خود را می‌کشد و برای نمایش کشتن کودک درون خسروپرویز با درآمیختن کودکی و بزرگسالی خسروپرویز این صحنه نمایش داده می شود که همین از نقاط قوت نمایش است. در این صحنه پدر خسرو به نقد بزرگسالی پسرش می‌پردازد و زمانی که کودک درون خسرو به سمت پدر می‌رود، خسرو پرویز میانسال مانع رفتن کودک درون به سمت پدر می‌شود و با دست خفه‌اش می‌کند و این کشتن کودک درون سرآغازی می‌شود که خسرو به ملت و جامعه‌اش ظلم کند چرا که کشتار بعدی برایش تسهیل می‌شود.

وی در نخستین گام اسبش را که خیلی به آن علاقه دارد به دلیل ناتوانی در همراهی او می‌کشد و به تدریج تبدیل به شاهی بی رحم می‌شود که حتی تمام نقاش‌هایی که نتوانسته‌اند تصویرگر او باشد به کشتن می‌دهد تنها تصویرگری که می‌تواند درون خسرو را نمایش بگذارد، فرهاد است.