اعلام اسامی برندگان جوایز انجمن کارگردان‌های هنری آمریکا

 انجمن کارگردان‌های هنری آمریکا (‌ADG) در مراسمی که شنبه شب به وقت محلی (یکشنبه صبح به وقت ایران) در ری دالبی بالروم هالیوود برگزار شد، برندگان بیست و یکمین دوره جوایز خود را معرفی کرد.

در بخش فیلم‌های تاریخی وین تامس کارگردان هنری فیلم «چهره‌های پنهان» به عنوان برنده انتخاب شد. «کافه سوسایتی»، «حصارها»، «هکساو ریج»، «درود بر سزار!» و «جکی» دیگر مدعیان این بخش بودند.

در بخش فیلم فانتزی گای هندریکس دیاز برای فیلم «مسافران» به عنوان برنده انتخاب شد. «ورود»، «دکتر استرنج»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» و «سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخش فیلم معاصر نیز «لالا لند» به عنوان برنده انتخاب شد و دیوید واسکو کارگردان هنری فیلم جایزه این بخش را دریافت کرد. «اگر سنگ هم ببارد»، «شیر»، «منچستر کنار دریا» و «جانوران شبانه» دیگر مدعیان این بخش بودند.

این در حالی است که «لالا لند» و «مسافران» در کنار «ورود»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» و «درود بر سزار!» در بخش بهترین کارگردان هنری اسکار هم رقیب هم هستند.

در مراسم دیشب برد بِرد فیلمساز برنده اسکار جایزه تصویرپردازی سینمایی را دریافت کرد. رنه لاگلر، آلبرت اوبرگون، کیت بنگز و جوزف موسو نیز جوایز یک عمر دستاورد هنری را به خانه بردند.