فیلم های سینمایی نوروزی شبکه 4
 واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما برنامه گیشه را برای نوروز ۹۶ تدارک دیده است که علاوه بر پخش فیلم های روز سینمای جهان، شاهد تحلیل این آثار نیز خواهیم بود.
 
پخش برنامه «گیشه» از ۲۹ اسفندماه آغاز و تا ۱۳ فروردین ماه ادامه می یابد. آثار سینمایی که در نوروز ۹۶ به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود برای اولین بار پخش می شوند و تمامی آنها  نامزد و دریافت کننده جوایز اسکار و جشنواره های بین المللی شده اند.
 
عناوین فیلم های سینمایی نوروزی شبکه چهار به شرح ذیل می باشد:
 
«مردی که بی نهایت را می شناخت»، «صفحه حوادث»، »«برف شکن» به کارگردانی بونگ جون هو و با بازی کریس اونز روایت قطاری که حامل آخرین بازماندگان سرمای وحشتناک زمین است ، «پیرمرد صدساله ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» به کارگردانی فلیکس هرنگرن و بازی هالوک بیلگینر و میلیسا سوزن  (نامزد دریافت اسکار بهترین گریم، برنده ۶جایزه اروپایی و نامزد جایزه گویا برای بهترین فیلم اروپایی)، «هتل بوداپست» به کارگردانی وس اندرسون و بازی رالف فاینس (برنده ۴جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم ،بهترین طراحی صحنه،بهترین گریم و بهترین طراحی لباس در اسکار ۲۰۱۶)، «به ترتیب خروج از صحنه»(نامزده برد ۱۰جایزه اروپایی)، «آواز غروب»(برنده جایزه بهترین جلوه های فیلم بفتا و نامزد دریافت ۱۰ جایزه دیگر)، «نهم آوریل» (نامزد ۲جایزه در جشنواره روبرت)، «روز ملی»، «سیارک»،«آدمکش»(نامزد جایزه بفتا برای بهترین فیلم غیر انگلیسی)،«بوگوی»، «مریخی»(نامزد ۷جایزه اسکار،برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین جلوه های ویژه و نامزد دریافت ۱۱۶جایزه دیگر)، «مدیترانه »(نامزد دریافت جایزه منتقدان جشنواره کن)
 
اطلاعات تکمیلی تر از زمان پخش و ترتیب پخش فیلم های سینمایی شبکه چهار به زودی اعلام خواهد شد.
 
تماشای مستند جذاب «ترک زمین» از شبکه ۴
 
مستند ۵ قسمتی «ترک زمین» از شبکه چهار سیما پخش می شود.
 
در این مجموعه  مستند که در قالب برنامه «روزنه» از ۵ تا ۹ اسفند ماه پخش میشود، امکان حیات در ۵ سیاره دیگر باز گو می شود.
 
آیا تا بحال فکر کرده اید که اگر شمارش معکوسی برای زمین بگذارند و بگویند که به زودی زمین متلاشی می شود و شما باید زمین را ترک کنید چه تصمیمی خواهید گرفت؟ برای یافتن پاسخ این سوال به تماشای مستند «ترک زمین» بنشینید.
 
"تیتان" بزرگترین قمر زحل که گفته میشود شباهت های زیادی با زمین دارد، شرایط لازم برای زندگی روی "مریخ”، قمر یخی "کالیستو” و نیز امکان سفر به قمرهای مشتری، مطالعه بر روی "عطارد” و یافتن راه حل برای تهیه اکسیژن و غلبه بر گرانش در این سیاره، تلاش برای یافتن سیاره ای مشابه زمین در خارج از منظومه شمسی و  نیز امکان ساخت و استفاده از آسانسور فضایی موضوعاتی است که در این مستند تلویزیونی به آنها پرداخته می شود.
 
برنامه«روزنه» هر روز ساعت ۱۵ به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما مجموعه ای از مستندهای جذاب خارجی را به نمایش در می آورد.