بودجه ساخت فیلم‌های فاخر

حجت الله ایوبی درباره فیلم‌هایی که با بودجه اختصاص یافته به تولید فیلم‌های فاخر سال 95 به تولید رسیده‌اند، گفت: فیلم «ویلایی‌ها»، «ماجرای نیمروز» و چندین فیلم اجتماعی نمایش یافته در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که اتفاقا به خوبی نیز درخشیدند از جمله آثاری هستند که بودجه فیلم‌های فاخر سال 95 به آن‌ها تعلق گرفت.

 

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه از بودجه تصویب شده برای ساخت فیلم‌های فاخر تنها یک و نیم میلیارد تومان تخصیص داده شده است، افزود: متاسفانه جیب و دست سازمان سینمایی بسیار خالی است.

 

وی ادامه داد: از آنجا که بودجه بخش فیلم‌های فاخر به حداقل ممکن رسیده، مبلغ اندک تخصیص داده شده میان چند فیلم شهری و اجتماعی، نیمه تاریخی تقسیم شد چراکه بودجه‌ای برای ساخت فیلم فاخر به معنای آثار تاریخی یا پروژه‌های عظیم نداشتیم.

 

ایوبی در ادامه به تشکیل گروه سینمایی هنر و تجربه اشاره کرد و با بیان اینکه این کار خدمت بزرگی به نظام جمهوری اسلامی ایران و سینمای ایران است، گفت: در این گروه امکان اکران فیلم‌های هنری و تجربی با مخاطب خاص فراهم شد که به واسطه آن جذب مخاطب خاص و ارتقاء سلیقه مخاطب برای سینمای ایران امکان‌پذیر شد.

 

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه گروه سینمایی هنر و تجربه مستقل و خصوصی نشده که بتوان به آن به چشم حیاط خلوت آینده مدیران سینمایی فعلی نگاه کرد، افزود: گروه سینمایی هنرو تجربه به عنوان یک موسسه، همچون بنیاد سینمایی فارابی ثبت شد؛ این موسسات ظاهرا خصوصی تلقی می‌شوند اما همه آنها زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

بنابرگزارش خبرگزاری خانه ملت،در بودجه سال 95 برای ردیف حمایت از تولید فیلم‌های فاخر و ارزشمند رقمی معادل 14 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.