رییس صدا و سیما: هر نامزد انتخابات 1210 دقیقه فرصت تبلیغ دارد

عبدالعلی علی عسکری در همایش سراسری مدیران صدا و سیما که روز سه شنبه در این سازمان برگزار شد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا که پیش رو است افزود: برنامه های انتخاباتی صدا و سیما در شش مرحله طراحی شده که برنامه های تبیینی انتخابات از 24 بهمن آغاز شده است و تا هشتم فروردین ادامه خواهد یافت و بعد از آن برنامه های تبلیغی و فراخوان آغاز می‌شوند.

وی ادامه داد: صداوسیما به اندازه کافی به همه نامزدها برای تبلیغ برنامه‌های خود تریبون می‌دهد و اصل را بر بی‌طرفی گذاشته است.

وی با تأکید بر اینکه گفتمان تبلیغی رسانه ملی گفتمان امام و رهبری است، اظهار داشت: این گفتمان می‌تواند ایران را در مقابل فتنه دشمنان مقاوم کند.

علی عسکری با بیان اینکه با وجود واگذاری حق انتشار صدا و تصویر به صداوسیما در قانون اساسی، اما سازوکاری برای نظارت بر این موضوع وجود نداشت گفت: با توجه به اهمیت موضوع و بر اساس نظر رهبر معظم درخصوص مسئولیت رسانه ملی در موضوع انتشار صوت و تصویر فراگیر، رسانه ملی در اقدامی تاریخی ،سازمانی جدید به نام «سازمان تنظیم مقررات انتشار صوت و تصویر در فضای مجازی » ایجاد کرد. 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در این همایش گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری رأی مردم حق‌الناس است و برماست که این حق را رعایت و از آن صیانت کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای منحرف کردن اذهان مردم کشور خود در خارج از مرزها است، گفت: دشمن در منطقه به دنبال همگرایی بین مخالفان جمهوری اسلامی است و آنچه پاسخگوی چنین فتنه‌ای در منطقه و در سطح بین‌المللی است انسجام، وحدت، کارآمدی، امید و نشاط، همبستگی و تابعیت از رهبری است.

وی افزایش نارضایتی در میان مردم را از سیاست‌هایی دانست که دشمن در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای ضربه زدن به نظام دنبال می‌کند.

وی بزرگنمایی و سیاه‌نمایی مشکلات و القای بی‌عدالتی و عدم توازن در کشور را زمینه‌ای برای ضربه دشمنان به نظام ذکر می‌کند و معتقد است که تبلیغات در رسانه باید به گونه‌ای هدایت شود که خدشه‌ای به وحدت ملی وارد نکند.

رحمانی فضلی از همکاری نزدیک صداوسیما با وزارت کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان قدردانی کرد.

سخنگوی شورای نگهبان نیز با بیان قدرت آگاهی بخشی صداوسیما در افکار عمومی گفت: رسانه ملی با تشریح اصل 115 قانون اساسی در خصوص ویژگی های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می تواند شرایط لازم برای حضور اشخاص در صحنه انتخابات را تشریح کند.

عباسعلی کدخدایی گفت: برای بالا بردن ضریب اطمینان مردم به انتخابات می‌توان کار عظیم هیات‌های نظارتی و اجرایی انتخابات را در مستندهایی به تصویر کشید و نقش دستگاه‌ها را در این زمینه برای مردم تبیین کرد.