خالق کلاه قرمزی در بازار کتاب

 سال 95، در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که هنوز  گلایه‌های کتابفروش‌ها از وضعیت فروش پابرجاست در حالی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر به برنامه‌های تشریفاتی در حوزه فرهنگ توجه دارد تا مشکلات اساسی موجود در حوزه وزارتی.

اما در این وضعیت باز هم رهبر معظم انقلاب توانستند با تدبیر در امر کتابخوانی نقش دستگاه‌ها، رسانه‌ها و نهادهای متولی را بر دوش بکشند. ایشان با تعریف و تمجید از چهار کتاب تکانی دوباره به بازار کتاب دادند و در روزهای پایانی سال 95 خونی تازه در رگ‌های فروشگاه‌های کتاب جریان پیدا کرد. پس از رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر چهار کتاب دفاع مقدس شاهد اوج گرفتن فروش آنها بودیم و مخاطبان بار دیگر ثابت کردند که نسبت به منویات ایشان حساسیت دارند.

پرفروش شدن هر چهار کتابی که تقریظ رهبر انقلاب بر آنها منتشر شده بود، خود گواهی بر این مدعا است. «گلستان یازدهم»، «آب هرگز نمی‌میرد»، «وقتی مهتاب گم شد» و «دختر شینا» عناوینی است که در پرفروش‌های هفته دوم اسفند توانستند پرفروش شوند.

ردیف عنوان
پرفروش اول گلستان یازدهم - آب هرگز نمی‌میرد
پرفروش دوم کشتی پهلو گرفته - ملت عشق
پرفروش سوم سلام بر ابراهیم(جلد دوم) - دختر شینا - وقتی مهتاب گم شد

یکی از کتاب‌های پرفروش که از زمان انتشار تاکنون همواره مورد توجه بوده است کتاب «سلام بر ابراهیم» خاطراتی از دوستان و نزدیکان شهید ابراهیم هادی بوده است. اکنون پس از چند سال خاطرات تکمیلی این شهید در قالب جلد دوم این کتاب منتشر شده است. این کتاب به تعبیری نیامده پرفروش شده و توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

طی روزهای قبل خبری مخابره شد مبنی بر انتشار داستان‌هایی از ایرج طهماسب، که باید گفت این کتاب نیز نیامده توانست در برخی از کتابفروشی‌ها پرفروش شود. این نشان می‌دهد که مهم نیست سابقه ادبی شما چقدر باشد هرقدر مشهور باشید، می‌توانید بیشتر مورد توجه قرار گیرید. حال خالق «کلاه قرمزی» این روزها در بازار کتاب در حال دیده شدن است.

ردیف عنوان
نویسنده اول بهناز ضرابی‌زاده - حمید حسام
نویسنده دوم سید مهدی شجاعی
نویسنده سوم اصغر طاهرزاده

هفته‌ای که گذشت مصادف با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) بود و در این هفته کتاب‌هایی مرتبط با این بانوی بزرگ پرفروش شدند. یکی از این کتاب‌ها، «کشتی پهلو گرفته» اثر سید مهدی شجاعی است که با گذشت زمان از انتشار آن همچنان مورد توجه خوانندگان است و در این ایام به یکدیگر توصیه می‌شود.

ردیف عنوان
ناشر اول سوره مهر
ناشر دوم دفتر نشر معارف
ناشر سوم گروه شهید ابراهیم هادی