شرط پخش صدای "شجریان" از رسانه ملی!

مرتضی میرباقری در نشست خبری خود با اهالی رسانه افزود:در بهار سال 96 با سه مناسبت نوروز، انتخابات و رمضان رو به رو هستیم و معمولا رسانه ملی جشنواره بزرگی از تولیدات خود را در نوروز و رمضان به نمایش می گذارد.

وی گفت: در سالهای آینده هم نوروز و رمضان به هم نزدیک می شوند و باید تولیداتمان ظرفیت پوشش این ایام را داشته باشد.

میرباقری ادامه داد: در حال حاضر درصدا و سیما 100 سریال فعال که در مراحل مختلف تولید از جمله تحقیق، نگارش و ساخت داریم از این میان50 سریال در حال ساخت و 50 سریال در مرحله تحقیق و نگارش هستند.این در حالی است که در شروع کار20 سریال در دست نگارش و7 سریال در دست ساخت داشتیم.

وی افزود: کنداکتور نمایشی تلویزیون تا نوروز97 پر است و علی رغم امسال که در مناسبت هایی چون محرم و دهه فجر سریال مناسبتی نداشتیم در سال96 برای تمام مناسبت ها سریال ایرانی داریم.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: امروز به همین واسطه 10000 نفر از هنرمندان و عوامل سر کار هستند و کمتر کسی است که دستی بر آتش داشته باشد و مشغول سریال سازی برای تلویزیون نباشد .

وی گفت: در نوروز 96 مجموعاً 211 قسمت سریال داریم که 89 قسمت آن از جمله سریال های شبکه یک، دو و سه ایرانی است.

وی ادامه داد: همچنین 120 فیلم سینمایی هم روی آنتن می رود که از شبکه 1 تا5 هر کدام 15 فیلم، شبکه نمایش 30 فیلم و شبکه کودک 15 پویانمایی را در بر می گیرند.

معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: تصمیم داریم  466 مستند را در نوروز96 روی آنتن ببریم که از این میان 133 مستند در شبکه مستند و و بقیه از شبکه‌های دیگر به نمایش در می آیند.

مرتضی میرباقری افزود: امسال توجه ویژه ای به پویانمایی داشته ایم و شبکه کودک 211 قسمت و مرکز صبا 611 قسمت  پویانمایی تولید کرده اند و برای پخش در اختیار شبکه‌ها قرار می‌دهد.

وی گفت: همچنین حدود 213 قسمت مسابقه در زمینه‌های مختلف تولید شده است و در این ایام دو بازی تیم ملی و چند بازی لیگ قهرمانان داریم که بصورت زنده پخش خواهد شد.

معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: مردم در طول نوروز در حال حرکت و جابه جایی هستند و رسانه ملی  باید به حوزه‌های سلامت و تغذیه بپردازد.در این حوزه در ایام نوروز شبکه سلامت فعال خواهد بود.

وی افزود:در حوزه امنیت نیز  در طول سفرها، ارتباط تنگاتنگی با نیروی انتظامی خواهیم داشت.

میرباقری ادامه داد: راهیان نور نیز مقوله ای است که ظرفیت بالایی دارد و رسانه ملی در ایام نوروز در این حوزه نیز فعال خواهد بود و 67 برنامه را برای آن تهیه کرده ایم.

سریال «سلمان» در راه تولید

معاون سیمای رسانه ملی گفت : داوود میرباقری کارگردان در روستایی در شاهرود مشغول نهایی کردن فیلمنامه سلمان فارسی برای تلویزیون است.

مرتضی میرباقری در ادامه نشست معاون سیما ومدیران شبکه های مختلف تلویزیون با خبرنگاران گفت:داوود میرباقری از شبکه نمایش خانگی کناره گیری کرده و مشغول سپری کردن مراحل پیش تولید سریال«سلمان»است پس از اتمام ان هم سریال دیگری را برای تلویزیون خواهد ساخت.

وی درباره انتقادات وارد شده به «هفت» افزود: هفت یک برنامه از برنامه های رسانه ملی است و ما برنامه های دیگری چون « چشم شب روشن» و « سینما 2» در شبکه های چهار و دو با شکل و ساختار مختلف داریم.برخی اتفاقات در این برنامه باید اصلاح شود و این اصلاح انجام خواهد شد. ما به همه سلایق احترام میگذاریم و ادب و احترام گذاشتن جزو اصول برنامه سازی است، دوستانی هم که رعایت نکنند به انهاتذکر داده می شود معاون سیما ی رسانه ملی درباره ضریب نفوذ تلویزیون ادامه داد: طبق نظر سنجی های صورت گرفته ضریب نفوذ تلویزیون با فاصله از ماهواره بیشتر است. متوسط استفاده از تلویزیون روزانه  4 ساعت است و تلویزیون در بهترین روزهای خود از نظر جذب مخاطب به سر می برد.

وی درباره تولید سریال حضرت موسی گفت: این سریال به دلیل داشتن جلوه های ویژه بصری زیاد زمان بر است اما در اولویت های ما قرار دارد و قطعا در رسانه ملی ساخته خواهد شد.

میرباقری درباره برنامه های رسانه ملی گفت: ما در برخی از برنامه ها نمونه های خارجی را مطابق با فرهنگ خود اجرا می کنیم و این مسئله اشکالی ندارد.

وی درباره پخش صدای ربنای محمدرضا شجریان در رسانه ملی گفت: این فرد بعد از انتخابات  88 برای خودش یک منعی قرار داد که ما نمی‌توانیم صدایش را پخش کنیم. اگر وی از مواضع خود بعد از انتخابات 88 عدول کرده و بازگشته باشد و آن را اعلام کند ما صدای او را پخش می‌کنیم.

وی درباره بازخورد اسکار اصغر فرهادی در برنامه های صدا و سیما افزود: " فرمول یک" اولین برنامه ای بود که این اتفاق را انعکاس داد و برنامه های دیگر هم به فراخور خود به ان پرداختند.