خانم بازیگر: بازیگری از نظر من، صرفا ادای کسی را در آوردن نیست
السا فیروزآذر متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۲ در تهران است. وی دانشجو ارشد رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. وی بازی را از کودکی با فیلم «افسانه آه» آغاز کرد و با فیلم« زن زیادی» ساخته تهمینه میلانی بازیگری را جدی‌تر دنبال کرد.به مناسبت فرارسیدن فصل بهار و آغاز سال نوگفتگویی را ترتیب داده است که در ادامه می خوانیم:

**نوروز بری شما تداعی گر چیست؟

نوروز برای من تداعی گر چرخه فصل هایی است که ما داریم، هرسال این موقع مثل طبیعت که تازه می شود یک حال و هوای نو شدن و دوباره آغاز کردن است. چراکه ما از طبیعت هستیم و این میل به نو شدن و امیدوار بودن در عید تجدید می شود و پتانسیل تجدید شدن را دارد حتی اگر در بعضی ها هم این پتانسیل ایجاد نشود ولی در واقع نوروز، تداعی گر انگیز و سعی دوباره است، امیدی که هر سال تازه می شود و زنده نگه داشته می شود.

**اولین خاطره کودکی شما چه بوده است؟

من خرید قبل از عید را بسیار دوست داشتم، من و خواهرم هردو زمانی که بچه و هم سن و سال بودیم وقتی برای خرید لباس عید می رفتیم و با برادر کوچکترم لباس عیدمان را می پوشیدیم بسیارهیجان انگیز بود و ما با یک حال و هوای خاصی مراقب لباس هایمان بودیم و بعد هم عیدی هایی که می گرفتیم را هزار بار می شمردیم که کم نشود و کلی برای عیدی هایمان نقشه می کشیدیم.

**مهم ترین اتفاق سال گذشته برای شما چه بوده است؟

مهم ترین اتفاق سال گذشته برای من، این بوده است که؛ برای اولین بار بر صحنه تئاتر رفتم وبه طور زنده نمایش اجرا کردم و با تمام خوبی هایش و ترس هایش و با تمام سختی هایش برایم لذت بخش بوده است.علاوه بر این تجربه ی بازی در یکی دیگر از کارهای تهمینه میلانی بود که نقش متفاوتی را تجربه کردم و این از مهم ترین اتفاقات سال گذشته برای من بود.

**تعریف شما از بازیگری چیست؟

بازیگری از نظر من، صرفا ادای کسی را در آوردن نیست، تصور کردن کسی و تکرار حالات آن نیست، من بر اساس تجربه ای که از این حرفه داشتم تعریفم را بیان می کنم، ما چیزی داریم تحت عنوان اکت و ری اکت، که اکت، یعنی دیالوگ گفتن و حرکت کردن ولی ری اکت، جایی اجرا می شود که فرد عکس العمل نشان می دهد. شاید سخت ترین قسمت ها جایی باشد که ما ری اکشن نشان بدهیم.در تئاتر صحنه های بسیاری وجود دارد و چیزی به عنوان کات وجود ندارد و باید بصورت مداوم یک حس را در خودت نگه داری که باید هرلحظه آن رو حفظ کنی و ادامه بدهی و واقعا با آن زندگی کنی و حالات واقعی خودت رو به یاد بیاوری.بازیگر نکته مهم دیگری که دارد این است که در هر نقشی که هست، چه خوب و چه بد قابل درک و دوست داشتنی باشد و به دل تماشاگر بنشیند.  

**مهم ترین دعای شما در لحظه سال تحویل برای مردم چیست؟

شاید اصلی ترین دعای من، این باشد که جنگ برای همه تمام شود و امنیت که اصلی ترین شرط زندگی است، و در واقع جزء اولی ترین نیاز های فردی است برای زندگی کردن به آن نیاز داد، برسد.

**مهم ترین دعای شما برای تئاتر چیست؟

از زمانی که از نزدیک با بچه های تئاتر و زحماتی که شبانه روز وپیوسته می کشیدند، آشنا شدم، آرزو کردم این صنعت و ریشه هنری هم بتواند جای ارزش واقعی خود را، پیدا کند و در واقع نقطه امیدی باشد برای کسانی که این هنر را دوست دارند و برای آن ارزش قائل هستند و وقت می گذارند.امیدوارم تئاتررونق بگیرد چراکه، من نه در تئاتر بلکه در سینما هم وقتی می روم مشکلاتی را می بیننم که امیدوارم حل بشود و این مشکلاتی  که در خانه سینما وجود دارد مطمئنا دو برابر این مشکل، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ شغلی برای تئاتر هم هست، البته این مسئله نباید بعنوان یک آرزو بماند چرا که؛ هیچ فایده ای ندارد.این هنر بسیار تاثیر گذار است و می تواند تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ کشور بگذارد و کارکنان این رشته و هنرمندان با خیال راحت تری به این حرفه که عشقشان است برسند.