محبوب ترین فیلم های تاریخ سینما
هفدهمین فیلم از فهرست این وب سایت را نسخه دیگری از ارباب حلقه ها ساخته پیتر جکسون در اختیار دارد.
 
 
سه روز پس از داستان یاران حلقه گذشته‌است. دوستی «یاران حلقه» از هم گسیخته است. اتحاد از بین رفته و برومیر مرده است. فرودو و سم تنهایی به موردور رفته اند تا حلقه را نابود سازند، مری و پیپین بوسیله ء اوروک-های اسیر شده اند، و آراگورن، لگولاس، و گیملی به دوستی روهان ها درآمده اند. 
 
از سوی دیگر قدرت سایرون در حال افزایش است. سارومان در آیزنگارد قدرت خود را افزایش داده و می‌خواهد با سایرون متحد شود تا دنیای انسان‌ها را نابود کنند و قدرت دو برج یعنی ارتانک و باراد دور را بر آنها اعمال کند. ارتش مملو از اورک سارومان آماده ی حمله به آراگون و مردم روهان هستند. یکی از اصلی ترین محافظان حلقه یعنی گالوم که فرودو و سم را برای دست یابی به حلقه تعقیب کرده، دستگیر می شود و برای کشف محل نابودی حلقه بعنوان راهنما بکار گرفته می شود. «نبرد حلقه» تازه آغاز شده است.
 
 
این فیلم در سال 2003 نامزد دریافت اسکار در رشته های بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلم، بهترین صدا برداری، بهترین تدوین و توانست در دو رشته این جایزه را دریافت کند.
 
الیجاه وود، ایان مک‌کلن، ویگو مورتنسن، لیو تایلر، شان آستین، کیت بلانشت، اورلاندو بلوم، جان ریس-دیویس، برنارد هیل، شان بین، هوگو ویوینگ و کریستوفر لی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.