آقای بازیگر محکوم نشد، می‌تواند باز هم پرواز کند!

 هریسون فورد بازیگر مشهور «جنگ ستارگان» می‌تواند همچنان به پرواز با هواپیما به  عنوان خلبان ادامه بدهد و مقامات رسمی پرواز پرونده‌ای را که برای بررسی وضعیت پرواز وی باز شده بود مختومه اعلام کردند.

بررسی روند خلبانی هریسون فورد پس از آن مطرح شد که وی اخیرا در یک پرواز نزدیک فرودگاه لس‌آنجلس با فرودی پرخطر روبه رو شده بود.

به گفته وکیل وی، آژانس خلبانان نه جریمه‌ای برای وی درنظر گرفت و نه وی را مستحق مجازات سخت‌تری دانست.

در این پرواز خطرناک، فورد ۷۴ ساله که با هواپیمای تک موتوره پرواز می‌کند از نزدیک یک هواپیمای جت مسافری عبور کرد و به جای باند فرودگاه در مسیر تاکسی فرودگاه فرود آمد. این فرود ۱۳ فوریه در فرودگاه جان وین سانتا آنا رخ داد و خبر آن بسیار پرسروصدا شد.

به گفت وکیل فورد، دادگاه از فورد برای سابقه طولانی در پرواز و اجرای مقررات آژانس خلبانان و صبر و بردباری در جریان این تحقیق تشکر هم کرد.

سال ۲۰۱۵ فورد یک فرود اضطراری خطرناک در پارکی شهری انجام داد که موجب جراحات شدید وی شد و این فرود برای ایجاد اختلال در موتور هواپیمایش که بازمانده جنگ جهانی بود، رخ داده بود.

برای بررسی سانحه اخیر دادگاهی که تشکیل شد به بررسی همه فایل‌های صوتی فورد با برج کنترل، داده‌های رادار و نظرات سه متخصص پرواز گوش کرد.

فورد در این پرواز تنها بود و هواپیمایش هم در کنترل بود و در حال فرود مجبور به عبور از فراز یک جت مسافربری با ۱۱۶ مسافر شد. او سپس هواپیمایش را در مسیر عبور تاکسی فرودگاه فرود آورد.

وی در گفتگو با برج کنترل گفته بود: احساس حماقت می‌کنم که اینجا فرود آمدم. کنترلر ترافیک هوایی هم به این بازیگر اطمینان خاطر داده بود که اتفاق مهمی رخ نداده است.