شوک پایتخت5 به مخاطبان
سیروس مقدم کارگردان سریال تلویزیونی "پایتخت" گفت: فصل پنجم سریال  "پایتخت"  از ایران شروع می شود و قرار است سه قسمت را در شمال کشور و در شیرگاه تصویربرداری کنیم.
 
وی ادامه داد: در سه قسمتی که در شمال کشور ساخته می شود، پیش درآمدی بر دلایل و چگونگی رفتن خانواده معمولی به  خارج از کشور داریم.
 
مقدم تصریح کرد: همچنین 4 قسمت را در خارج از کشور جلوی دوربین می بریم و پس از آن به تهران بازگردیم و سپس به کیش یا قشم برای تصویربرداری می رویم.
 
وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: ما حدود 7 قسمت متن داریم که با این 7 قسمت شروع می کنیم و سایر قسمت ها را نیز به مرور می نویسیم.
 
کارگردان سریال تلویزیونی " علی البدل" توضیح داد: هر آنچه که به  محور خانواده باز می گردد، خط عمده سریال "پایتخت" است و از این جهت می توان گفت که ارزش ها در واقع همان ارزش های خانوادگی است با این تفاوت که این مرتبه دریک موقعیت حساس تری قرار می گیرد.
 
وی افزود: در موقعیت جدید سفر به خارج از کشور با یک نیت اقتصادی انجام می شود اما همین نیت تبدیل به چیزی می شود که می تواند این خانواده را از هم متلاشی کند و طبق روال قصه، بزرگتر های خانواده از این اتفاق جلوگیری می کنند.
 
این کارگردان عرصه تلویزیون و سینما همچینن گفت: اساس "پایتخت" هیچ گاه تغییر نمی کند و دلیل آن هم این است که ما یک "پایتخت" ثابتی داریم که در آن خانواده معمولی هربار دچارمشکلاتی می شوند که نوع این مشکلات با یکدیگر تفاوت دارد.
 
وی توضیح داد: در واقع اساس کار ما همان اساس اولیه است اما در چگونگی پرداختن به خانواده مورد نظر و مشکلات و معضلاتی که برای آن ها پیش می آید، باید بگویم که در فصل پنجم "پایتخت" با یک شوک جدید و اتفاق هایی حیرت آور رو به رو می شویم.
 
کارگردان سریال "پایتخت" ادامه داد: در فصل پنجم این مجموعه تلویزیونی افراد در موقعیت های بسیار جدیدتری قرار می گیرند و تنش های زیادی در انتظار آن ها است.
 
وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: درفصل پنجم این سریال بهرام افشاری به مجموعه اضافه می شود و در خارج از کشور نیز دو بازیگر خارجی به ما اضافه می شوند که یک مرد و زن خارجی هستند اما کانون خانواده همچنان حفظ می شود.
 
مقدم اظهار کرد: تصویربرداری "پایتخت" را  از شیرگاه در شمال ایران آغاز می کنیم و پس از آن به یونان یا قبرس می رویم اما هنوز مشخص نیست که به کدام یک از این کشورها سفر کنیم چرا که باید مجوزهای لازم را دریافت کنیم و از این جهت مجوزهای هر کشوری که زودتر آماده شود، به آنجا می رود.
 
وی خاطرنشان کرد: فصل پنجم سریال "پایتخت"  را از 25 فروردین کلید می زنیم و همه تلاش خود را به کار می گیریم که آن را به ماه رمضان برسانیم اما "پایتخت 5" واقعا کار سختی است چون در خلال ساخت ما آن ما 4 سفر به 4 نقطه داریم و با یک گروه بسیار بزرگ باید کار را پیگیری کنیم.