هومن حاجی عبداللهی: بنای اصلی در «علی البدل» بازی نکردن بود

هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش فیضی در سریال «علی البدل»در پاسخ به این که چرا علیرغم بازی های قبلی خود از تیپ استفاده نکرده است، بیان کرد: بنای اصلی در این سریال به بازی نکردن بود تا غلو کردن در ایفای نقش و پررنگ شدن و با وجود این که تعداد کاراکترها زیاد بود، هر شخصیت به خودی خود، حرفی برای گفتن داشت و به اندازه ای که باید دیده شد.

وی با اشاره به این که از دو سال گذشته پیشنهاد حضور در این سریال با او مطرح شده بود، افزود: محسن تنابنده بعد از «پایتخت 3 » خط کلی و سیناپسی از «علی البدل» را برایم تعریف کرده بود و در جریان کار بودم. البته قصه و نقش من تفاوت هایی داشت.

این بازیگر در پاسخ به این که آیا ناکجا آباد بودن بستر داستان «علی البدل» به سردرگمی او در پیدا کردن شخصیت منجر نشد، ادامه داد: نه اصلا. شاید اگر این همکاری اول من با محسن تنابنده و سیروس مقدم بود، از این موضوع نگران می شدم. اما به آن ها اعتماد کامل داشتم و مطمئن بودم در جای درستی از من استفاده می شود. همچنین در سری های قبلی پایتخت این اتفاق به من ثابت شده بود.

وی با  اشاره به این که استفاده از لهجه در «علی البدل» ممکن بود اعتراضاتی مبنی بر توهین به یک قومیت را برانگیزد، خاطر نشان کرد: قرار بر این بود که در «علی البدل» به هیچ وجه از لهجه استفاده نکنیم. به غیر از بهرام افشاری که خود اصالتا اهل همدان است و کاملا به این لهجه تسلط دارد. بنابراین ادای لهجه توسط او نه تنها از سوی مردم همدان برخورنده به نظر نمی رسید.؛ بلکه لذت بخش هم بود. اما شاید از طرف بقیه بازیگران این موضوع پذیرفته نمی شد. از طرفی من خودم تهرانی هستم. اما معمولا گمان می گنند مازندرانی هستم و اگر قرار بود به لهجه همدانی هم در سریال «علی البدل» صحبت کنم که دیگر اعتراض ها ممکن بود بیشتر هم بشود.
 حاجی عبداللهی درباره علت توقف برنامه «رنگین کمان» و عروسک پنگول که با صدای او نقش آفرینی می کرد، توضیح داد: مسائل مالی باعث شد این گروه نتواند به کار خود ادامه بدهد. اما از ادامه یافتن یا نیافتن این برنامه اطلاعی ندارم. با این وجود من نمی توانم گروه را همراهی کنم. 

صداپیشه عروسک «مارال» در برنامه «خندوانه» در پاسخ به این که آیا عروسک های جدید خندوانه توانسته اند در مدت کوتاه حضور خود بین مخاطبان جا بیافتند، گفت: به عروسک های جدید «خندوانه» باید زمان داد تا خود را معرفی کنند. قیاس عروسک های جدید «خندوانه» با «جناب خان» کار اشتباهی است. زیرا این عروسک ها برای جایگزین جناب خان شدن روی کار نیامده اند. بلکه جناب خان به دلیل مشکلات خاص خود کنار رفته است.
وی افزود: سازندگان برنامه «خندوانه» به دنبال این بودند که خون تازه ای در رگ های برنامه جریان یابد. بنابراین  4 عروسک جدید طراحی شدند. اما باید به تفکیک اسم ها و مشخصاتشان جا بیافتد و ویژگی هایشان شناخته شود. البته من فعلا نمی توانم این گروه را همراهی کنم. زیرا از چند روز آینده برای تصویربرداری «پایتخت 5 » عازم کشور قبرس هستیم و تعهد اول من به ایفای نقش در این سریال است.

حاجی عبداللهی در پاسخ به این که عدم حضور عروسک مارال چگونه در برنامه «خندوانه» توجیه می شود، عنوان کرد: حتما برای عدم حضور یکی از عروسک ها دلیلی آورده خواهد شد و قصه ای جدید طراحی می شود. همچنین الزاما 4 عروسک هر بار در برنامه حضور ندارند و انتخاب 4 عروسک به دلیل انعطافی بود که برای صداپیشگان ایجاد می کرد. همچنین هادی کاظمی هم بازیگر است و دغدغه اصلی من و او هم صداپیشگی نیست. در حال حاضر نیز تمام انرژی ام معطوف به «پایتخت5» است و مشغول کار دیگری در سینما و تلویزیون نیستم.