انتخابات خانه‌های مطبوعات 10 خرداد برگزار می شود

بر اساس اعلام سامانه خانه مطبوعات، تا 18 فروردین ماه، 1264 نفر با تایید خانه های مطبوعات برای عضویت و حضور در انتخابات تایید شده اند.

 

طبق آمار سامانه خانه مطبوعات، استان های «کرمان، فارس، قزوین، آذربایجان غربی و البرز» به ترتیب بیشترین آمار تایید اعضا را به خود اختصاص داده اند و استانهای «قزوین، خراسان رضوی، زنجان و سمنان» بیشترین صف انتظار برای بررسی عضویت افراد ثبت نام شده را دارند.

همچنین از زمان آغاز اعلام نامزدی(18 اسفند) تا پایان 18 فروردین، 198 نفر در استانهای مختلف، نامزدی خود را برای انتخابات، اعلام و در سامانه ثبت کرده اند که استانهای «کرمان، قزوین و البرز» بیشترین تعداد نامزد ثبت نامی را داشته اند.

 شایان ذکر است، مجمع عمومی خانه مطبوعات برای اولین بار به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح تا 16 روز چهارشنبه مورخ 10 خرداد ماه 1396 برای انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرسان برگزار می شود.

اعضای خانه های مطبوعات سراسر کشور می توانند با مراجعه به سایت khanehmatbooat.ir  نسبت به ثبت نام و بارگذاری مشخصات خود اقدام نمایند. کسانی که تاکنون عضو خانه مطبوعات نبوده اند نیز می توانند با ثبت نام در این سامانه الکترونیک نسبت به ارایه درخواست عضویت خویش اقدام نمایند. همچنین جهت سهولت کار و رفع اشکالات احتمالی شماره تماس نمایندگان ادارات کل و نمایندگان خانه های مطبوعات به تفکیک هر استان در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ پاسخگوی سئوالات احتمالی در این زمینه خواهند بود.

ثبت نام در این سامانه جهت شرکت در انتخابات هیات مدیره خانه های مطبوعات در سراسر کشور که به طور همزمان و به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد، الزامی است.

 

 

متقاضیان عضویت در هیأت مدیره می توانند تا 30  اردیبهشت ماه 96 نامزدی خود را از طریق سایت  (khanehmatbooat.ir) اعلام فرمایند. بررسی صلاحیت نامزدها و زمانبندی انتخابات طبق جدول زیر صورت می پذیرد.

 

    موضوع

تاریخ

امکان درخواست تغییر نقش نامزدی در هیأت مدیره

30 اردیبهشت ماه

بررسی شرایط نامزدها و اعلام نتیجه قبولی یا رد صلاحیت به خودشان (دلایل)

تا 2 خرداد ماه

رسیدگی به اعتراضات نامزدها توسط ستاد مرکزی

2 تا 6 خرداد ماه

اعلام نهایی اسامی نامزدها

7 خرداد ماه

قطع موقت عضوگیری خانه مطبوعات

6 تا 10 خرداد ماه

تعیین تکلیف تمامی درخواست های عضویت

8 خرداد ماه

انتشار اسامی واجدان شرایط رأی دهی در هر استان

8 خرداد ماه

امکان انصراف الکترونیکی از نامزدی

تا 9 خرداد ماه

برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان قانونی اعلام نتایج

10 خرداد ماه

انجام امور ثبت

تا 20 خرداد ماه