رکوردشکنی بدلکار ایرانی در هلند/ عکس

پرش امیر بدری از سکوی ۶۰ متری همزمان با افتتاح نمایشگاه بین‌المللی ورزشی در محل برگزاری نمایشگاه های بین‌المللی شهر آمستردام انجام شد.

امیر بدری در این باره گفت: «از ساعت 9.30 پرش های تمرینی به ارتفاع 50 متر را شروع کردم و در ساعت 14 بعد از ظهر با پرش از ارتفاع 60 متر رکورد انجام شد. در این نمایش ورزشی 4 نفر از کشور هلند حضور داشتند و آن ها از ارتفاع کمتر از 60 متر پرش خود را انجام دادند.»

او در ادامه گفت: «این کار برای نخستین بار در جهان انجام شد. برای این پرش بیش از هشت ماه در کشور هلند تمرین کرده بودم و این پرش با موفقیت انجام شد.

امیر بدری پیش از این در مسابقات جهانی بدلکاری در روسیه پرش از ارتفاع 60 متر را انجام داده بود و مقام خوبی کسب کرد، همچنین جایزه بهترین بدلکاری از انجمن بازیگران آمریکا در سال 2012 به دست آورد. او رکورد دار پرش از ارتفاع در ایران و از فعالان رشته اسکای دایو یا سقوط آزاد است. 

این بدلکار به تازگی به ایران بازگشته است و در حال حاضر طراحی صحنه های بدلکاری فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی و «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی را برعهده دارد. 

او در فیلم‌های «Skyfall» و آثاری چون «قاتل اهلی»و «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی» و «نهنگ عنبر ۲» به کارگردانی سامان مقدم  و «ساعت پنج عصر» به کارگردانی مهران مدیری  به عنوان بدلکار همکاری داشته است.