گلایه امیر دژاکام از وضعیت امروز تئاتر کشور
امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر، درباره وضعیت فعلی هنر نمایش از لحاظ خصوصی‌سازی گفت: من از سال 56 در جریان سیستم تولید تئاتر در ایران از قبیل تولید، خصوصی‌سازی و ساخت سالن های تئاتر بوده‌ام اما  طی این سالها همه چیز تغییر کرده است.
 
وی با اشاره تسلط تهیه‌کنندگان در تئاتر افزود: در حال حاضر پروژه‌ها با حضور تهیه‌کنندگان است که روی صحنه می‌روند. شما کافی است تهیه کننده داشته باشید و در سال هر تعداد که می‌خواهید نمایش روی صحنه ببرید.
 
بازیگر فیلم "هیس ..." تاکید کرد: این جریان متاسفانه به قربانی شدن نسل بزرگی در تئاتر منجر شده است. نسلی که سی سال جنگید تا در هر شرایطی چرخ نمایش را به حرکت در آورده و آن را سرپا نگه دارد. مجموع دستمزد و بودجه‌های اینها را در کنار هم بگذارید به اندازه شش ماه دستمزد بازیگران کنونی نیست. این نسل در چرخ دنده‌های این تئاتر قربانی شد. البته من نمی‌خوام نقش قربانی در این چرخه را داشته باشم و به همین دلیل همچنان با قدرت به کار ادامه می‌دهم. فرق تنها در زمان است چون دیگر نمی‌توانم 14 ساعت تمرین کنم زیرا تمرین‌هایم را قبلاً انجام داده ام.
 
کارگردان نمایش "شب رجعت" سیطره تئاتر تجاری را گسترده خواند و خاطرنشان کرد: گاه سرمایه‌داری به تئاتر و سیطره اسپانسر‌ها و تهیه کننده آثار را به واژه بفروش تقلیل داده‌اند. همین اتفاق جلوی استعداد و خلاقیت بخش عمده‌ای جوانان این عرصه را گرفته است.