پرویز پرستویی: در هر کاری به دنبال خودم می‌گردم

 این بازیگر که شامگاه اول اردیبهشت ماه در اکران «خانه کاغذی» در جشنواره‌ی جهانی فجر و سینما فلسطین برگزار شد،ضمن تشکر از مخاطبان توضیح داد: قرار بود این فیلم در بخش ملی جشنواره فیلم فجر به نمایش در بیاید. اما نمی دانم به چه دلیلی دیده نشد. خوشحالم که در این جشنواره «خانه کاغذی» به نمایش درآمد.

او ادامه داد: تینا پاکروان در اینجا حضور ندارد. او بسیار برای این فیلم تلاش کرد. از دوست عزیزم حسین پاکدل بسیار انرژی مثبت گرفتم و بازی کردن در کنارش برایم افتخار بود. امیدوارم این فیلم با مخاطب ارتباط برقرار کند. فکر می‌کنم به چنین موضوعاتی در جامعه ما تاکنون کم پرداخته شده است.

در جلسه پرسش و پاسخ فیلم «خانه کاغذی» مهدی صباغ زاده، کارگردان، حسین پاکدل، شقایق فراهانی، خسرو نقیبی و علی‌مسعودی‌نیا فیلمنامه نویس حضور داشتند.

صباغ زاده بعد از نخستین نمایش فیلم «خانه کاغذی» گفت: در این فیلم به نوعی به «خانه خلوت» نگاه داشتم و تلاش کردم تا اثری به یاد ماندنی بسازم.

او افزود: از رضا میرکریمی ممنونم که چنین فرصتی را فراهم کرد. پیش از این مقداری نگران نمایش فیلم در این جشنواره بودم ولی امشب احساس خوبی دارم و همه اینها به خاطر کارگردانی فهیم مثل میرکریمی است که جرات دفاع از این کار را دارند.

حسین پاکدل ضمن تشکر از رضا میرکریمی که دو هفته پیش در خانه سینما گزارش مفصلی در خصوص روند برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر ارائه داده بود گفت: به نظرم کاری که مهدی صباغ زاده و تینا پاکروان در این فیلم انجام دادند به شدت شرافتمندانه است. افتخار می‌کنم که در گوشه کوچکی از آن نقش داشتم که می توانم تا آخر عمر در آن احساس سربلندی کنم. متاسفانه ما عادت کردیم هر روز با شنیدن اخبار بد بیدار شویم و شب را این چنین به پایان برسانیم. همین مساله باعث شده تا دیگر نسبت به مسائل حساسیت نداشته باشیم. اما این فیلم می‌خواهد اعلام کند سینمای ما به ناهنجاری عادت نمی‌کند.

خسرو نقیبی فیلمنامه نویس در این جلسه گفت: به لحاظ فنی و موضوعی «خانه کاغذی» سعی می‌کند به سینمای قصه گو، عاشقانه و امروز نزدیک شود. این سینما خیلی تحویل گرفته نمی‌شود. تلاش کردیم این فیلم ادامه «خانه خلوت» باشد. «خانه خلوت: فیلم نوستالژیک نسل ماست. بعد از صحبت با علی مسعودی‌نیا تلاش کردیم تا «خانه کاغذی» هم به فیلم نوستالژی برای این نسل تبدیل شود.

 در پایان این جلسه علی مسعودی‌نیا، دیگر فیلمنامه‌نویس «خانه کاغذی» نیز گفت: نمی‌توانم خوشحالی‌ام را از نمایش این فیلم پنهان کنم چرا که این اولین فیلمنامه من است که به ثمر می‌رسد. ممنونم از خسرو نقیبی برای اعتمادی که به من کرد. ما سعی کردیم واقع‌گرا باشیم و به موضوعی بپردازیم که ارزش تالیف کردن داشته باشد. به طور کلی فیلم بی‌خاصیتی نباشد.