روز مردان بی ادعا مبارک

متن یادداشت محسن پیرهادی نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «روز مردان بی ادعا مبارک» به شرح ذیل است:

امروز سوم شعبان، روز ولادت سالار شهیدان، حضرت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار است. حسین بن علی (ع) مظهر پاسداری از اسلام است، پاسداری از شرافت و لطافت است. او در راه خدا و برای پاسداری از ارزشهای وحیانی و مسیر حق، جان خودش را، جوانان قومش را، همسر و فرزندانش را، بهترین یارانش را و خلاصه همه ی دارایی اش را کف دست گرفت و از آنها گذشت.

1- اولیا و انبیای ما، همه در راه پاسداری از حق شهید شده اند، اما در تقویم رسمی جمهوری اسلامی، روز ولادت امام حسین (ع)، به عنوان روز پاسدار نام گذاری شده است، انصافا هم انتخاب دقیقی است. پاسدار، فقط یک نیروی نظامی نیست، بلکه بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی و فرمایشات امام خمینی و مقام معظم رهبری، ماموریتش پاسداری از هویت و دست آوردهای انقلاب اسلامی است و چون بناست از همه چیز انقلاب دفاع کند، لاجرم باید حسین وار همه چیزش را در این راه فدا کند.
22- در عالم پاسداری آن قدر الگو و اسوه هست که هر کدامشان برای تاریخ یک ملت کافی است، علمدارانی که همه چیز خود را در راه خدا دادند اما علم را زمین نگذاشتند، از حسین خرازی گرفته که در عملیات خیبر همچون سقای کربلا دستش قطع شد و هنوز درمان نشده به جبهه بازگشت تا در کربلای پنج شهید شود تا اسماعیل دقایقی که آن قدر نفوذ معنوی داشت که در چند جلسه صحبت حضوری با اسرای عراقی، از آنها رزمندگان دلیری می ساخت که حتی برخی در جنگ حق علیه باطل شهید شدند. از باکری گرفته که شهرداری ارومیه را رها کرد تا به صفوف پاسداران رزمنده بپیوندد و 2 روز بعد از عقدش به جبهه رفت و پس از شهادتش هم پیکرش هرگز بازنگشت تا برادرش حمید باکری که او هم مانند مهدی، برای خود هیچ چیز نخواست، حتی یک سنگ قبر و او هم پیکرش هرگز پیدا نشد. از محسن وزوایی گرفته که رتبه سوم کنکور ریاضی و دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف بود تا حسن باقری که هنوز هم راهبردهای عملیاتی اش، در دانشگاه های نظامی دنیا تدریس می شود و به شهادت کارشناسان از بزرگترین استراتژیست های نظامی قرن بیستم بود. آری، آن قدر پاسدارها، چهره نامدار دارند که ذکر نامشان از توان این قلم خارج است، نامدارانی که در آسمان مشهورترند تا میان ما.
3- اگر بشود این تعبیر را بکار برد که نهضت اسلامی سال 577 به رهبری امام خمینی، انقلابی ترین انقلاب عالم است، قطعا سپاه پاسداران هم انقلابی ترین نهاد این انقلاب است. باید ظرفیتی عجیب و غریب و خارج از معادلات دنیوی و مادی در کار باشد تا از علی جرایه ی 12 ساله و حسین فهمیده 13 ساله گرفته تا عبدالحسین کارگر 88 ساله را در در خود جای دهد و اینان به فیض شهادت نائل شوند، همانطور که قاسم بن الحسن(ع) و حبیب بن مظاهر در رکاب حسین بن علی (ع) شهید شدند.
44- اما افتخارات پاسداران انقلاب اسلامی تنها مربوط به دوران دفاع مقدس نیست. هر جا که درخت تناور اسلامی همچون نهال انقلاب آبیاری بخواهد، این پاسداران سرفرازند که با خون خود در صف مقدمند؛ حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران و از شهدای علمی سپاه و سرداران همدانی، الله دادی و شاطری و دیگر سرداران و شهدای مدافع حرم، اثبات این مدعا هستند. باید پاسدار را بزرگ داشت و از او تجلیل کرد.