عرضه محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب

علی اصغر زیلایی نماینده‌ کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از زیرمجموعه‌های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول غرفه‌ حجاب و عفاف در نمایشگاه کتاب گفت: این کارگروه آیین‌نامه‌ی اجرایی دارد و در اداره‌ی کل ارشاد همه‌ استان‌ها مستقر شده است.

زیلایی افزود: با توجه به موارد مندرج و شرح وظایفی که به طور قانونی برای این کارگروه تعیین شده اهداف مختلفی برای آن در نظر گرفته شده که شامل ایجاد جریان هویت‌ساز برای فعالان و طراحان مد و لباس ایرانی ـ اسلامی، بالا بردن قدرت انتخاب مردم در لباس‌های ایرانی ـ اسلامی و ایجاد فعالیت و عرضه‌ آخرین تکنیک‌ها و محصولات این حوزه می‌شود.

وی اقدامات فوق را از وظایف قانونی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور دانست و خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب یکی از ارکان اصلی حوزه‌ مد و لباس ایرانی ـ اسلامی محسوب می‌شود.

زیلایی با اشاره به حضور سالن عفاف و حجاب در نمایشگاه کتاب امسال گفت: این سالن یازدهمین نمایشگاه مستقل عفاف و حجاب به نام گوهر زیبایی بوده است که اکنون در حال ارائه‌ محصولات مختلف به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب است.

مسئول غرفه‌ حجاب و عفاف نمایشگاه کتاب با اشاره به غرفه‌های موجود در نمایشگاه کتاب گفت: امسال ما با 14 غرفه در نمایشگاه شرکت کردیم و انواع پارچه‌های چادری، چادرهای دوخته شده و انواع روسری در آنها عرضه می‌شود. این سالن هر روز تا پایان نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 آماده‌ بازدید علاقه‌مندان است.

وی اظهار کرد: محل اصلی تبلور آخرین محصولات حوزه‌ی عفاف و حجاب، نمایشگاه بین‌المللی قرآن است که جایگاه ویژه‌ای برای این سالن در آن نمایشگاه در نظر گرفته می‌شود و در واقع خاستگاه سالن عفاف و حجاب، نمایشگاه قرآن محسوب می‌شود؛ به طوریکه تا قبل از این نمایشگاه به فعالان و طراحان این حوزه توجه ویژه‌ای نمی‌شد.

زیلایی در پایان با اشاره به حضور بین‌المللی حوزه‌ی مد و لباس ایرانی ـ اسلامی گفت: این حوزه با مشارکت بخش خصوصی و موسسات فرهنگی و هنری تخصصی عفاف و حجاب، و مد و لباس در نمایشگاه کشورهای ترکیه، روسیه و اسپانیا شرکت کرده است.

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.