توصیه آقای بازیگر به مردم
سیامک اطلسی،  هنرمند پیش‌کسوت سینما و تلویزیون، تاکید کرد: کتاب هرطور که باشد کتاب است و باید برایش وقت گذاشت. توصیه من به مردم عزیزم این است که کمی بیشتر به کتاب نزدیک شوند و با آن دوستی کنند. 
 
این هنرمند هم‌زمان با برگزاری سی‌اُمین دوره از نمایشگاه کتاب  با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک غنیمت است درباره سطح بالای مطالعه در هنرمندان و تاثیرش بر کارشان اظهار کرد: به هرحال آنچه مسلم است این است که هنرمندان و همه آن هایی که واقعا به هنرشان اعتقاد دارند اولین کاری که باید داشته باشند کتاب خواندن است و همه انواع کتاب را بخوانند تا هم آگاهی خودشان بالاتر برود و هم اینکه درک نقش داشته باشند. 
 
وی ادامه داد: من خودم به عنوان یک هنرمند در منزلم یک کتابخانه دارم و سر راه منزلم یکی دو کتابخانه است که مدام با دوستانم در آنجا رفت‌و‌آمد می‌کنیم. به نظرم مطالعه برای هر هنرمندی در درجه اول قرار دارد و اما برای مردم ممکن است در اثر گرفتاری کمتر مطالعه داشته باشند اما در هرحال باید برنامه‌ای تدارک ببینند تا بیشتر با کتاب دوستی کنند و حس خواندن را درک کنند و در عین حال خودشان را جای شخصیت مثبت داستان‌ها قرار بدهند. 
 
اطلسی همچنین عنوان کرد: شاید اگر مردم به کتاب خواندن بیشتر روی آورند، کمنر موبایل دستشان بگیرند. به نظرم فضای مجازی برای هر فردی لازم است اما نه آنقدر که مدام سرشان در گوشی‌هایشان باشد، به ویژه جوان‌ترها که واقعا این مسئله خیلی جدی شده است و هرجا می‌رویم می‌بینیم همه سرگرم موبایل‌هایشان هستند. فضای مجازی و آگاهی از آن خوب است اما به شرطی که به اندازه و بجا باشد. ما باید برای کتاب زمان بگذاریم، مطمئن باشید اگر برای آن وقت بگذارید وقتی آلوده آن شوید دیگر رهایش نمی‌کنید. 
 
او در ادامه در پاسخ به اینکه چطور می‌توان آثاری به دور از شعارزدگی در همین زمینه برای ترغیب مردم  به مطالعه در سینما و تلویزیون خلق کرد، گفت: مسئله شعارزدگی نیست. هر اثری که برای سینما و تلویزیون نوشته می‌شود باید یک هدف و موضوعی داشته باشد که حرفی برای گفتن داشته باشد و اگر نداشته باشد قطعا تماشاچی هم پس می‌زند و نگاه نمی‌کند. از طرفی جامعه ما جامعه انتقادپذیر است؛ پس باید نسبت به برخی اشتباهات و رفتارهای نادرست برخی اقشار انتقاد کنیم. به عنوان مثال، فرض کنید به یک گروهی در جامعه انتقادی وارد می‌شود که در آن کار تجدیدنظری صورت گیرد تا درست شود و جلویش گرفته شود. چه اشکالی دارد که ما به برخی مشاغل انتقاد کنیم و ایرادهایشان را بگوییم و به کم‌کاری‌هایشان اشاره کنیم. 
 
وی در بخشی دیگر از این گفت‌و‌گو مجددا تاکید کرد: کتاب هرطور که باشد کتاب است و آدم باید برای آن فرصت داشته باشد و بخواهد تا دنبالش برود؛ چرا که کتاب به اطلاعات عمومی می‌افزاید. ما باید جوانان را به مطالعه تشویق کنیم. 
 
اطلسی در پایان درباره جدیدترین کارش اعلام کرد: در حال حاضر مشغول بازی در سریال جدید آقای حسن هدایت با عنوان «نزدیکی‌های بهشت» هستم که در شهر بروجرد خرم‌آباد تصویربرداری می‌شود.