دیشب در خندوانه چه گذشت؟+ عکس

رامبد جوان خندوانه شب گذشته را با حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال  رومیزی به روی آنتن برد و با تبریک برد این تیم در بازی های کشور آلمان، میزبان رئیس و دبیر انجمن فوتبال رومیزی شد و با امیر غریب‌لو رئیس تیم ملی فوتبال رومیزی و مصطفی آقاجانی دبیر این انجمن به گفتگو پرداخت.

کارگردان این برنامه تلویزیونی، پس از یک رفت و برگشت رسانه‌ای از مهمان خود دعوت کرد و در خصوص چگونگی ورود این ورزش به ایران پرسید.

غریب‌لو رئیس انجمن تیم ملی فوتبال رومیزی در ابتدا با تشکر از برنامه «خندوانه» گفت: خیلی از رسانه‌ها از برد تیم ملی فوتبال روی میز اطلاع ندارد و خیلی خرسندم که شما به این موضوع پرداخته‌اید.

وی در ادامه ضمن معرفی خودش، پیرامون ورود این ورزش به ایران بیان کرد: رشته تخصصی‌ام دکتری معماری و شهرسازی است و شغل اصلی‌ام آموزگاری. افتخار این را دارم که سه سال در خدمت تیم ملی فوتبال روی میز ایران هستم.

رئیس انجمن تیم ملی فوتبال روی میز افزود: من گلف باز و عاشق ورزش گلف هستم و از این ورزش وارد انجمن روی میز ایران شدم. درواقع گلف در دنیا به عنوان ورزش اخلاق معروف شده است و تنها ورزشی است که نیاز به داور ندارد.

غریب‌لو با بیان آرزوی خود برای پیشرفت ورزش گلف در ایران، از ارزان بودن ورزش فوتبال روی میز در مقایسه با ورزش‌های اسکی و اسکواش گفت.

وی با ابراز اینکه فوتبال روی میز و خیلی دیگر از ورزش‌ها جزو ورزش‌های فدراسیون دار محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: انجمن تیم ملی فوتبال روی میز از سال 2005 تاسیس شده است و من سه سال است افتخار مدیریت آن را پذیرفته‌ام و از همان ابتدا هدفمان رسیدن به قهرمانی بود. توانستیم تهدیدهای ابتدایی را به فرصت تبدیل کنیم. خیلی از افراد در ایران این جریان را ورزش نمی‌دانستند و به چشم تفریح نگاهش می‌کردند.

آقاجانی دبیر تیم ملی فوتبال روی میز در ادامه گپ و گفت، ضمن تبریک برد تیم ملی از ورود خود به این ورزش ملی گفت و پیرامون مقدار بودجه و هزینه های فوتبال روی میز تصریح کرد: متاسفانه بودجه‌ای به ورزش ما ندادند و اگر مبلغی هم بوده، از خودگردانی خودمان و هزینه‌هایی بود که خود بچه های تیم و مدیران تقبل کرده اند.

وی ادامه داد: ورزش ما خیلی نوپاست و به همین خاطر خیلی از حامیان مالی بد استقبال می‌کنند و امیدواریم بعد از کسب قهرمانی جذب اسپانسر شکل بهتری بگیرد.



غریبلو تاریخچه ابداع این مسابقه را به تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم و جانبازان جنگ آلمان دانست و سن این ورزش را در ایران 50 سال بیان کرد.

در پایان این گفتگو جوان به برپایی لیگ فوتبال روی میز برای «خندوانه» اشاره کرد و غریب‌لو قول داد تا تجهیزات و میز را برای این مسابقه به «خندوانه» هدیه بدهد.

برنامه تلویزیونی «خندوانه» شب گذشته جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال روی میز را برگزار کرد و پس از آن اولین بخش مسابقه «خنداننده شو» به داوری آتیلا پسیانی، کمال تبریزی و گوهر خیراندیش به اجرا درآمد.

مجری این برنامه با حضور اعضای تیم ملی فوتبال روی میز، به گفتگو با زنان و مردان این ورزش پرداخت و بعد از یک میان برنامه از کمدین امیر کربلایی‌زاده برای حضور در استودیو «خندوانه» دعوت کرد.