حضور نویسنده خنداونه در نمایشگاه کتاب
هفتمین روز از نمایشگاه کتاب تهران با اخبار و حواشی گوناگونی روبرو بود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حضور سجاد افشاریان نویسنده برنامه خندوانه اشاره کرد.
 
وی که دیروز برای امضا مجموعه شعر "اسکارلت دهه شصت" در غرفه نشر چشمه حاضر شده و علاوه بر این کار به گرفتن سلفی و گفت و گو با علاقه‌مندان خود پرداخت.
 
 نمایشگاه کتاب
 
 
همچنین نشست "آسیب‌شناسی ترجمه: تولد تاگور" همزمان با هفتمین روز نمایشگاه کتاب تهران، با حضور دکتر اسماعیل امینی استاد رشته‌ی ادبیات و احسان عباسلو؛ پژوهشگر و رئیس خانه‌ ترجمه ایران در محل ناشران خارجی سرای اهل قلم برگزار شد.
 
عباسلو با اشاره به اینکه امروز (7می) مصادف با تولد رابیندرانات تاگور فیلسوف، نقاش، شاعر و داستان‌نویس هندی است، در رابطه با اهمیت تاگور برای ایرانیان یادآور شد: تاگور اولین آسیایی است که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شده است.
 
مراسم معرفی کتاب «رزهای شیراز» با سخنرانی معاون وزیر فرهنگ اوستیای شمالی در سالن بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
 
چرمن دودایف؛ معاون وزیر فرهنگ اوستیای شمالی در هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مراسم معرفی کتاب «رُزهای شیراز» گفت: «رُزهای شیراز» سنبل و نمادی از شعرهای ایرانی است و ده سال پیش که این کتاب را نگاشتم تصمیم گرفتم عنوان «رُزهای شیراز» را برایش برگزینم.
 
نمایشگاه کتاب
 
 
 سید عباس صالحی رییس نمایشگاه کتاب از بخش عربی غرفه ناشران خارجی در هفتمین روز از برگزاری نمایشگاه بازدید کرد. 
 
صالحی در این بازدید که با همراهی حجت الاسلام مهدی معراجی عضو هیات امنای کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و محمد سلگی مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شد، از غرفه‌های مختلف این بخش دیدار کرد و درباره مسائل مختلفی همچون عناوین و موضوعات کتاب‌ها، پُرفروش‌‌ها، تعداد حضور در دوره‌های مختلف نمایشگاه، تفاوت در میزان فروش امسال با سال‌های قبل، مشکلات موجود در نمایشگاه، نحوه ترخیص کتاب‌ها از گمرک و هزینه‌های آن و نحوه واگذاری غرفه‌ها با ناشران عربی به گفت‌وگو پرداخت. 
 
 نمایشگاه کتاب

رئیس سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این بازدید از غرفه‌های بنیاد پژوهش اسلامی آستان قدس رضوی، زین‌العابدین، النور، الرساله، موسسه الحکمه للثقافه الاسلامیه، الهجره للطباعه و النشر و التوزیع، مرکز الباحث للدراسات الفلسطینیه الاستداجیه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، الرویه، الخیر، الآفاق العربی، النشر للجامعات، ابن کثیر، نیوبوک حورس للنشر و التوزیع، رحمانی، النوادر، اقرا، ناصیف، قلم العربی، نینوا، طلاس، الورد و ضیاء الشام بازدید کرد.