مسئولیت هزینه‌های جشنواره‌های رنگانگ تئاتر با چه کسی است؟

با توجه به اینکه امروز آخرین روز جشنواره تئاتر دانشگاهی است و این جشنواره به ایستگاه اختتامیه رسیده است اما هنوز کمک هزینه‌های گروه‌های تئاتری این جشنواره پرداخته نشده و از سوی وزارت علوم نیز بیان شده که به زودی پرداخت خواهد شد، با این حال هنوز اطلاعی از زمان آن نیست، امین محمدی کارگردان نمایش «رویای کولی آشفته» گفت: ما هم شنیده‌ایم که مطرح شده به زودی پرداخت می‌شود اما هنوز چیزی مشخص نیست.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: من در دوره هجدهم نیز در جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت کردم و آن زمان هم کمک هزینه ما بعد از 9 ماه مطرح شد علتش را هم پرسیدم گفتند که دولتی ها در همان زمان پرداخته شده اما دانشگاه آزادی ها بعد از ماه‌ها صورت گرفته است.

محمدی همچنین یادآور شد: ما شنیده‌ایم که جشنواره تئاتر فجر هزینه اش را ارشاد می‌دهد و تئاتر رضوی را البته نمی دانم با اینکه کمک هزینه این جشنواره ها مثل جشنواره شهر، فجر و رضوی با تئاتر دانشگاهی قابل مقایسه نیست این جشنواره های رنگارنگ تکلیفش مشخص است این وسط ما قربانی شده ایم.

وی همچنین گفت: من این تقسیم سبد فرهنگی را متوجه نمی شوم الان باید وزارت علوم پاسخگو باشد یا نهاد دیگری هرچند که این کمک هزینه چندان هم پرداخت و پرداخت نشدنش با هم تفاوتی ندارد چون خیلی هم زیاد باشد یک میلیون تومان می شود.

محمدی با اشاره به انتخابات و شرایط حاکم گفت: ما توقع داشتیم لااقل امسال که نزدیک انتخابات هستیم شرایط قدری بهتر باشد، توضیح داد: خوشبختانه خود جشنواره تئاتر دانشگاهی با وجود دیر انتخاب شدن دبیرش اما بهتر از سال‌های پیش بود هرچند اجرای خود ما به دلیل دیر تحویل دادن سالن با اشکالاتی روبه رو شدیم.

وی درباره محتوای نمایش خود گفت: نمایش ما درباره زن و شوهری بود که یک دختر نوجوان بودند مرد خانواده اعتیاد داشت و بنابراین خانواده دچار مشکلاتی شد البته موضوع مستند بود اما شیوه نمایش مستند نیست این نمایش برای نخستین بار اجرا می‌شود چون برای جشنواره شهر هم فرستاده بودیم و سال گذشته برگزیده هم شد .

محمدی یادآور شد: در حال حاضر برای مذاکره با سالن های نمایشی قصد اقدام دارم تا به زودی این نمایش را به اجرای عمومی ببریم.