طرح اکران افطار تا سحر چگونه باید باشد
طرح ویژه اکران رمضان که به عنوان طرح افطار تا سحر شناخته شده و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری نیروی انتظامی در سینماها برگزار می‌شود، در سال‌های گذشته با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است. طرح افطار تا سحر شرایطی را فراهم کرده است تا ماه مبارک رمضان که به فصل مرده سینما تبدیل شده بود به یکی از فصل‌های مهم سینمایی در کشور تغییر کند. 
 
با اجرای این طرح بود که صاحبان فیلم‌ها برای اکران آثار خود در این ماه از یکدیگر سبقت می‌گرفتند. این در حالی است که پیش از این تنها فیلم‌هایی که از ابتدا جزء فیلم‌های کم‌مخاطب بودند در طول ماه مبارک رمضان به نمایش در می‌آمدند.
 
همچنین یکی از اتفاقات خوبی که با اجرای طرح اکران رمضان به وجود آمد این بود که خانواده‌ها این فرصت را پیدا کردند تا در کنار هم به دیدن فیلم‌های روی پرده سینما بروند و این مسئله بسیار قابل توجه است. در این رابطه به گواهی آمار فروش طرح اکران «افطار تا سحر» در سال گذشته این طرح موفق بوده است و توانسته بسیاری از افرادی را که علاقه چندانی به سینما نداشته‌اند را به تماشای فیلم در سینما علاقه‌مند کند.
 
با این اوصاف هر چند فیلم‌های سینمایی با طرح ویژه اکران رمضان مورد استقبال مردم قرار گرفته است، اما هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند که چنین طرحی در رمضان اجرا می‌شود و می‌توانند تا سحر به سینما بروند و از دیدن فیلم‌های روی پرده لذت ببرند و اگر اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه صورت بگیرد، بی‌شک اسقبال بیشتری از این طرح می‌شود.
 
علاوه بر اطلاع‌رسانی مسائل دیگری نیز می‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد به عنوان مثال در این طرح باید فیلم‌های مورد علاقه مردم اکران شود. همچنین تنوع فیلم‌های سینمایی اکران شده در این طرح نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. 
 
با تمام این تفاسیر با توجه به فیلم‌های روی پرده که ترکیبی از فیلم‌های طنز و درام اجتماعی می‌باشند، باید منتظر شد و دید که راهکارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای طرح افطار تا سحر در ماه رمضان سال 1396 دارای چه ویژگی‌هایی است و کدام فیلم‌ها فرصت اکران در این طرح را پیدا می‌کنند.