۹سالن سهم «ویلایی‌ها» از سینماهای حوزه هنری

فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» در شرایطی اکران خود را از روز چهارشنبه 20 اردیبهشت ماه آغاز کرده است که این فیلم در سینمای ایران مورد توجه داوران و کارشناسان سینمای ایران قرار گرفت. فیلمی که ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره کسب کرد و نامزد دریافت ۸ سیمرغ بلورین شد. حال این فیلم که نگاهی تازه و بکر به مقاومت زنان در دوران دفاع مقدس می‌پردازد در شرایطی اکران شده است که در کنار یک فیلم با موضوع کمدی قرار گرفته و سالن‌داران ترجیح‌شان این است که فیلم کمدی را به نمایش بگذارند. در هر سالن تنها سه سانس به فیلم اختصاص یافته است . 

حوزه هنری که موظف به حمایت از این دسته از فیلم‌ها است و این فیلم نیز شرایط لازم برای حمایت از سوی حوزه هنری را دارد و به لحاظ سوژه و پرداخت یکی از فیلم‌های مطرح سینمای ایران در حوزه دفاع مقدس به شمار می آید متاسفانه تنها 9 سالن از سینماهایش را در اختیار فیلم قرار داده است. 

احمد مختاری مدیر پخش هدایت فیلم درباره سینماهای نمایش دهنده «ویلایی‌ها» در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: حوزه هنری سالن استقلال و سپیده را در تهران در اختیار فیلم «ویلایی‌ها» قرارداده است و 7 سالن شهرستان در اختیار فیلم قراردارد که می توان به سینما هویزه و آفریقا (مشهد)، فلسطین (همدان)، بهمن (بوشهر)، بهمن (کاشان)، چهارباغ (اصفهان) و 29 بهمن (تبریز) اشاره کرد. 

سالن سینما آزادی که بخشی از سهم آن در اختیار حوزه هنری است این فیلم را به نمایش گذاشته است. 

حال باید دید حوزه هنری با توجه به نمایش فیلم «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» چگونه به رسالت خود در حمایت از فیلم‌های با مضامین ارزشمند و ملی موفق عمل می‌کند.