شقایق فراهانی در خصوص نظر خود پیرامون نمایش «مطرب» گفت: این نمایش، یک نمایش‌نامه ساده، بی‌ادعا، ایرانی قدیمی و شاد است که ما در آن بازی کرده‌ایم و من معیاری برای انتخاب نقش نداشته‌ام.
 
وی پیرامون نظر خود در خصوص تئاتر کشور، اظهار داشت: بسیار خوب است که یک بازیگر یک بار یا دو بار تجربه بازی در تئاتر را داشته باشد.
 
فراهانی در خصوص تاثیر بازیگران چهره در تقویت تئاتر تصریح کرد: اگر این افراد آرتیست باشند، واقعا اشکالی ندارد ولی وقتی آرتیست نیستند و با کمک لنز، مونتاژ و فیلم‌برداری خیلی از کمبودها و کاستی‌های این افراد برطرف می‌شود، وقتی به روی صحنه می‌روند بسیاری از این کمبودها دیده می‌شود و جای بازیگرانی را می‌گیرند که می‌توانند به جای آن‌ها بازی کنند.
 
بازیگر نقش «شکوفه» در نمایش «مطرب» پیرامون تاثیر نمایش بر مخاطبان افزود: من فکر می‌کنم این شادی که در نمایش وجود دارد بسیار مخاطب را جذب می‌کند چرا که؛ بعضی از نمایش‌ها که من در سال‌های اخیر رفتم هم بسیار عالی بوده‌اند و هم بسیار بد، که من به علت آمدن در این نمایش، از خودم ناراحت شده‌ام. ولی فکر می‌کنم که این تئاتر از جمله تئاترهایی است که در آن لودگی وجود ندارد و شاد و موزیکال است و از دسته نمایش‌های پیچیده و پردیالوگ هم نیست.
 
وی در خصوص سالن‌های تئاتر که تماشاچی‌ها کمتر به آن سر می‌زنند، بیان کرد: شاید به این دلیل که تئاترها دیگر تئاترهای خوبی نیستند، به روزمرگی رسیده‌اند و بسیار به گریم و صحنه بسنده می‌کنند و جان تئاتر اهمیت کمتری را دریافت می‌کند.
 
شقایق فراهانی در خصوص بازی در نمایش «مطرب» که بهزاد فراهانی آن را کارگردانی کرده است، گفت: بر خلاف دفعات قبل که من در کارهای پدر بازی کرده‌ام، این دفعه لذت می برم. چرا که؛ دفعات قبل نمایش‌های پدرم، مرد محور بوده است، تمام زن‌های شخصیت‌های نمایش پدرم حول نقش مرد قرار گرفته بودند و من آن را خیلی نمی‌پسندم چرا که؛ تعادل در یک درام بسیار مهم است و در این نمایش این مسئله رعایت شده است و تمام شخصیت‌ها در کنار هم شخصیت اول نمایش شده‌اند.