درخواست پروانه ساخت برای فیلمنامه «پیر دختر»

مقصود جباری در ارتباط با فعالیت‌های اخیرش گفت: به تازگی برای ساخت فیلمنامه «پیردختر» به کارگردانی سیدمحسن اورنگ درخواست پروانه ساخت سینمایی کرده‌ایم نویسنده این فیلمنامه لیلا منصوری و تهیه‌کنندگی آن نیز بر عهده بنده است. تمام لوکیشن‌های مدنظر در فیلمنامه در تهران است و بلافاصله بعد از دریافت پروانه ساخت وارد پیش‌تولید می‌شویم.
وی در ادامه افزود: اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم پیش برود به امید خدا بعد از ماه مبارک رمضان فیلمبرداری فیلم سینمایی «پیردختر» را آغاز می‌کنیم. درباره انتخاب بازیگر باید بگویم به نظر می‌آید از چهره‌های معمول، متداول و شناخته شده سینما استفاده کنیم. این فیلم قرار است که به یک مضمون اجتماعی بپردازد. محسن اورنگ بعد از سال‌ها تجربه‌های متعدد در سینمای ایران بنا دارد که اولین فیلم بلند سینمایی‌اش را بسازد.


جباری در ارتباط با حمایتش از کارگردانان جوان و فیلم‌اولی اظهار کرد: به نظرم کمک به فیلم‌اولی‌ها برای من همیشه تازگی دارد و در این پروسه تجربه‌های بسیار ارزشمندی را به دست می‌آوریم و همه لذت‌هایی که در مسیر ساخت فیلم اول وجود دارد، باعث می‌شود اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. البته در کنار آن حتماً‌ از تجربه‌های پیشکسوتان سینما استفاده می‌کنیم. فیلم اول با خودش بوی تازگی دارد. به همین منظور دوستان زیادی که قصد دارند اولین فیلمشان را بسازند سراغ من می‌آیند و با هم گپ و گفت داریم اما به هر حال من طبق قوانین به تعداد محدودی می‌توانم برای پروانه ساخت اقدام کنم و اگر فیلم سینمایی «پیردختر» ساخته شود و به اتمام برسد بلافاصله بعد از آن درخواست صدور پروانه ساخت برای دومین فیلم بلند سینمایی حسین نمازی را ارائه خواهم داد.


تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آزادی مشروط» در ارتباط با فیلم سینمایی «آپاندیس» که در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت، گفت: از این فیلم سینمایی در جشنواره جهانی فیلم فجر استقبال بسیار خوبی شد و در چند فاز سالن‌ها پر بود و تماشاگران ایستاده فیلم را نگاه می‌کردند. این نکته برای من بسیار مهم است که بازخورد فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر به قدری بود که همه را متحیر کرد و بسیاری می‌پرسیدند چرا این فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر حضور نداشت و عبارتی که می‌توانم در برابر این واکنش‌ها به کار بگیرم این است که فیلم مردودی در بخش جلوه‌های شرق جشنواره جهانی فیلم فجر با استقبال بسیار زیادی مواجه شد. این فیلم نیز در بازار فستیوال کن فرانسه نیز به نمایش درآمد.